کد خبر: 642753
|
۱۴۰۲/۰۹/۰۸ ۲۰:۴۰:۳۰
| |

روزنامه جمهوری اسلامی:

مستضعفان در خانه‌های محقر زندگی می‌کنند اما متولیان امور مستضعفان در برج‌های رفیع

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: اموال این نهادها هر روز بیشتر، امکاناتشان گسترده‌تر و ساختمان‌هایشان بزرگ‌تر و متعددتر می‌شوند. جالب است که خود مستضعفان یا در خانه‌های محقر زندگی می‌کنند و یا اصولاً خانه ندارند ولی متولیان امور مستضعفان در برج‌های رفیع و خیره‌کننده مشغول رتق و فتق امورند!

مستضعفان در خانه‌های محقر زندگی می‌کنند اما متولیان امور مستضعفان در برج‌های رفیع
کد خبر: 642753
|
۱۴۰۲/۰۹/۰۸ ۲۰:۴۰:۳۰

روزنامه جمهوری اسلامی از عملکرد نهادهایی همچون بنیاد مستضعفان به شدت انتقاد کرده است. 

به گزارش جمهوری اسلامی، بخش‌های مهم این مطلب را در ادامه می‌خوانید: 

 

  • در طول 4 دهه گذشته این نهادها همواره این قول را داده‌اند که برای محرومیت‌زدائی تلاش خواهند کرد ولی اکنون در پنجمین دهه از عمرشان شاهد افزایش فقر و محرومیت هستیم و با اینکه این نهادها واقعاً بودجه زیادی برای تحقق وعده‌هائی که می‌دهند هزینه می‌کنند هرچه زمان بیشتر می‌گذرد، آمار فقرا و محرومین بیشتر می‌شود.
  • از طرف دیگر، اموال این نهادها هر روز بیشتر، امکاناتشان گسترده‌تر و ساختمان‌هایشان بزرگ‌تر و متعددتر می‌شوند. جالب است که خود مستضعفان یا در خانه‌های محقر زندگی می‌کنند و یا اصولاً خانه ندارند ولی متولیان امور مستضعفان در برج‌های رفیع و خیره‌کننده مشغول رتق و فتق امورند! 
  • آن روز که امام خمینی بنیاد مستضعفان و کمیته امداد و بنیاد 15خرداد و ستاد فرمان امام را تاسیس کردند، انتظارشان این بود که این نهادها بعد از چند سال، پایان کار خود را اعلام کنند و با افتخار و شادمانی بگویند جامعه ما به مرحله‌ای از رفاه رسیده که دیگر نیازی به ادامه فعالیت ما وجود ندارد. اکنون به جامعه که می‌نگریم می‌بینیم این آرزو برآورده نشده که هیچ، گویا قرار است تمام این نهادها تا قیام قیامت فعال باشند و فقر و محرومیت نیز همراه و همپای آنها ادامه پیدا کند و مثل خود آنها رشد هم داشته باشد.
  • بنیاد مستضعفان اگر بتواند ساختمان‌های اداری خود را کوچک کند، اموال و املاک خود را از نورچشمی‌ها پس بگیرد، محرومین را به خودکفائی برساند، آمار فقر را کاهش دهد و تاریخ دقیقی را برای رسیدن به این اهداف مشخص کند و در همان تاریخ، پایان کار خود را جشن بگیرد، می‌توان نامش را بنیاد مستضعفان گذاشت والّا بنیاد مستکبران است و هیچ نسبتی با مستضعفان ندارد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها