کد خبر: 630466
|
۱۴۰۲/۰۶/۱۲ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

دنیای اقتصاد گزارش داد:

کاهش شکاف بین ثروتمندان و فقرا در خانوارهای شهری؛ اوضاع فقرا بهتر نشده، اوضاع ثروتمندان بد شده!

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: ممکن است کاهش فاصله میان فقرا و ثروتمندان نه به دلیل بهتر شدن اوضاع فقرا، بلکه به دلیل بدتر شدن وضعیت ثروتمندان باشد.

کاهش شکاف بین ثروتمندان و فقرا در خانوارهای شهری؛ اوضاع فقرا بهتر نشده، اوضاع ثروتمندان بد شده!
کد خبر: 630466
|
۱۴۰۲/۰۶/۱۲ ۲۳:۰۰:۰۰

روزنامه دنیای اقتصاد از کاهش شکاف میان ثروتمندان و فقیران در خانوارهای شهری خبر داده است اما علت آن را نه بهتر شدن اوضاع فقرا بلکه بدتر شدن اوضاع ثروتمندان دانسته است!

به گزارش دنیای اقتصاد، بررسی نسبت هزینه زندگی افراد پردرآمد جامعه نسبت به افراد کم‌درآمد جامعه نشان‌دهنده آن است که شکاف میان ثروتمندان و فقیران در سال 1401 نسبت به 1400 کاهش یافته است. البته روند خانوار شهری و روستایی یکسان نبوده است و شکاف میان خانوار روستایی افزایش یافته، اما در میان خانوار شهری این شکاف کمتر شده است.

این روزنامه در ادامه با طرح این پرسش که «آیا وضعیت فقرا بهتر شده یا غنی‌ها با افت درآمد روبه‌رو شدند؟» نوشته است: کارشناسان معتقدند دلایل مختلفی برای این کاهش شکاف وجود دارد. ممکن است کاهش فاصله میان فقرا و ثروتمندان نه به دلیل بهتر شدن اوضاع فقرا، بلکه به دلیل بدتر شدن وضعیت ثروتمندان باشد. در یک دهه گذشته دلایلی مانند تحریم‌های اقتصادی و تورم مزمن موجب شده تا نرخ فقر روند صعودی را طی کند. با‌این‌حال عوامل مختلفی مانند کاهش تورم یا مثلا خروج آمریکا از برجام در تغییر نسبت دهک دهم به دهک اول موثر بوده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها