کد خبر: 639837
|
۱۴۰۲/۰۸/۱۷ ۰۷:۲۰:۰۰
| |

دریادار تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه:

موشک های ما مجهز به هوش مصنوعی است؛ مثلا به سمت یک هدف آرایش می‌گیرند اما هدف بعدی را می‌زنند

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: موشک های ما مجهز به هوش مصنوعی است امکان شلیک از چند سامانه را دارا هستند و می توانند به سمت یک هدف آرایش بگیرند و حتی این موشک‌ها هدایت شوند که مثلا این هدف را منهدم نکنند و هدف بعدی را بزنند.

موشک های ما مجهز به هوش مصنوعی است؛ مثلا به سمت یک هدف آرایش می‌گیرند اما هدف بعدی را می‌زنند
کد خبر: 639837
|
۱۴۰۲/۰۸/۱۷ ۰۷:۲۰:۰۰

همایش ملی فرصت‌ها و تهدیدهای نوپدید دریایی قرار است از امزوط به مدت دو روز در زیباکنار استان گیلان و توسط دانشگاه دریایی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) برگزار شود.

علی تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه که دبیر همایش ملی فرصت ها و تهدیدهای نوپدید دریایی نیز هست در تشریح فناوری های نوپدیدی که در نیروی دریایی سپاه مورد بهره برداری قرار گرفته است، گفت: ما در چهار حوزه اصلی شناوری، پهبادی، موشکی و زیرسطحی از علوم و فناوری های نوپدید استفاده کردیم.

به گزارش فارس  بخش هایی از اظهارات دریادار تنگسیری را در ادامه می خوانید:

 

 

  • در بخش شناوری، ما توانستیم شناورها را مانند پهبادها هوشمند کنیم، شناورهایی که فاقد انسان هستند و می توانند بردهای بسیار بالایی را طی کنند، عملیات انجام دهند و برگردند.
  • برد موشک و دقت موشک را بالا بردیم.موشک را به هوش مصنوعی مجهز کردیم. چون موشک های ما مجهز به هوش مصنوعی است امکان شلیک از چند سامانه را دارا هستند و می توانند به سمت یک هدف آرایش بگیرند و حتی این موشک‌ها هدایت شوند که مثلا این هدف را منهدم نکنند و هدف بعدی را بزنند.
  • ما توانستیم پهبادها را هم به هوش مصنوعی مجهز کنیم و این فناوری روی بُرد و دقت هدف زنی و رادارگریزی آنها مؤثر است و افتخار می‌کنیم که پهپاد را در یک مدت بسیار کوتاه با تبدیل تهدیدات به فرصت ها و بهره گیری از فناوری های نوپدید و با دانش بومی ‌تولید کردیم و تمامی تجهیزات این پهپادها شامل بال، بدنه، موتور، سیستم هدایت انها و … ساخت داخل است.
  • شناورهای زیرسطحی را نیز مانند پهپاد و شناورهای سطحی هوشمند و به هوش مصنوعی مجهز کرده ایم  این شناورها قادر هستند به صورت یک آرایش، فرمان بگیرند و به هدف حمله کنند، مأموریتی را در یک نقطه انجام دهند و بازگردند و حتی کار اطلاعاتی کنند.
  • تکنولوژی های جدید و نوپدید در چهار حوزه شناوری، موشکی، پهپادی و زیرسطحی در نیروی دریایی سپاه به خدمت گرفته شده و موجب انباشت قدرت شده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها