کد خبر: 639549
|
۱۴۰۲/۰۸/۱۵ ۰۸:۵۵:۵۱
| |

علیرضابیگی، نماینده تبریز در مجلس:

شاهد میدان‌داری رسانه‌های بیگانه از بعد سیاسی هستیم؛ این اتفاق اوج ضعف رسانه ملی را نشان می‌دهد

نماینده تبریز در مجلس گفت: صدا و سیما، مرجعیت خود را از دست داده است و از این‌ رو نقش مرجعیت و اطلاع‌رسانی را از بُعد سیاسی، در میدان‌داری رسانه‌های بیگانه شاهد هستیم که این اتفاق اوج ضعف رسانه ملی را نشان می‌دهد.

شاهد میدان‌داری رسانه‌های بیگانه از بعد سیاسی هستیم؛ این اتفاق اوج ضعف رسانه ملی را نشان می‌دهد
کد خبر: 639549
|
۱۴۰۲/۰۸/۱۵ ۰۸:۵۵:۵۱

احمد علیرضابیگی، نماینده تبریز در مجلس، در خصوص انتخابات پیش‌ روی مجلس گفت: خواسته عمومی مردم، تغییر وضعیت موجود و بهبود شرایط جامعه است آن هم از چیزی که اکنون باعث گله‌ مندی شدید شده است.

به گزارش منیبان، بخش هایی از گفت و گوی علیرضابیگی را در ادامه می خوانید:

 

  • تجربه دهه‌های گذشته مردم ایران نشان می‌دهد که آن‌ها، مطالبه تغییر وضعیت را از طریق صندوق رای دنبال کرده بودند و به اصالت صندوق رای اعتقاد و اعتماد داشتند ولی از یک برهه‌ای به بعد این اثرگذاری به صندوق رای در دل خیلی از مردم از بین رفته است و باورها در این رابطه کاهش جدی پیدا کرده است.
  • عدم‌ باور بسیاری از مردم به صندوق رای باعث شده پشتوانه سرمایه اجتماعی در کشور لطمه ببیند و این امر قهر اجتماعی را در جامعه پدید آورده است و تا زمانی که اصالت به صندوق رای برنگردد و مردم حس نکنند که از این ظرفیت می‌توانند تغییر را در جامعه به وجود بیاورند، انتظار اینکه آن‌ها وارد گود شوند و در یک کار کم‌ فایده و کم‌ اثر مشارکت کنند انتظاری به‌ جا نیست.
  • خیلی از افرادی که می‌توانستند برای کشور مفید فایده و صدای مردم باشند، فضا برای ثبت‌نام آن‌ها در انتخابات مهیا نشد. همین اتفاقات باعث می‌شود مردم حس کنند نمی‌توانند برای تعیین سرنوشت خودشان، نقش‌آفرینی کنند. از این‌رو کارکردهایی که تا امروز از سوی تصمیم‌گیران کشور در این خصوص صورت گرفته نتوانسته باور تاثیرگذاری را به عموم جامعه تزریق کند.
  • به طور مثال شما امروز کارکرد صدا و سیما را در نظر بگیرید انگار در حال فضاسازی برای گروهی از سیاسیون است و گروه دیگر که به آن‌ها تاخت می‌شود از این امکان و ظرفیت بی‌بهره مانده‌اند.
  • بدین ترتیب، صدا و سیما، مرجعیت خود را از دست داده است و از این‌ رو نقش مرجعیت و اطلاع‌رسانی را از بُعد سیاسی، در میدان‌داری رسانه‌های بیگانه شاهد هستیم که این اتفاق اوج ضعف رسانه ملی را نشان می‌دهد.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها