کد خبر: 639328
|
۱۴۰۲/۰۸/۱۴ ۱۹:۴۰:۰۰
| |

روزنامه هم‌میهن:

«مبارزان زیر پتویی» تصور می‌کردند سیدحسن نصرالله خواهد گفت «بسم‌الله ما آمدیم» و آنان هم مارش جنگ می‌زنند

روزنامه هم میهن نوشت: تا پیش از سخنرانی سیدحسن نصرالله بخش قابل‌توجهی از «مبارزان زیرپتویی» در اینجا و یک مجموعه «ویرانی‌طلب» در بیرون، با بی‌مسئولیتی کامل تصور می‌کردند که سیدحسن خواهد گفت «بسم‌الله الرحمن الرحیم. ما آمدیم» و این جماعت‌های بدون اخلاق با خوشحالی تمام مارش جنگ می‌زدند.

«مبارزان زیر پتویی» تصور می‌کردند سیدحسن نصرالله خواهد گفت «بسم‌الله ما آمدیم» و آنان هم مارش جنگ می‌زنند
کد خبر: 639328
|
۱۴۰۲/۰۸/۱۴ ۱۹:۴۰:۰۰

روزنامه هم میهن در سرمقاله امروز خود از بی‌مسئولتی و خیال‌زدگی مبارزان «زیرپتویی» انتقاد کرده است.

به گزارش هم میهن، تا پیش از سخنرانی روز جمعه سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، بخش قابل‌توجهی از «مبارزان زیرپتویی» در اینجا و یک مجموعه «ویرانی‌طلب» در بیرون، با بی‌مسئولیتی کامل تصور می‌کردند که سیدحسن نصرالله خواهد گفت «بسم‌الله الرحمن الرحیم. ما آمدیم» و این جماعت‌های بدون اخلاق با خوشحالی تمام مارش جنگ می‌زدند و بر طبل بدبختی می‌نواختند. هنگامی که سخنرانی تمام شد، هر دو گروه متوجه اشتباه و نابخردی خود شدند و به نظر می‌رسد که بی‌خردی آنان ناشی از بی‌مسئولیتی و خیال‌زدگی است. زیرا اگر مسئولیت یک کشور و چند میلیون هم‌وطن خود در جنوب لبنان و بقاع و ضاحیه بیروت را داشتند و به‌جای زیر پتو در تهران یا کازینوهای غربی، همچون نیروهای حزب‌الله از داخل پناهگاه سخن می‌گفتند، در آن صورت می‌دانستند تک‌تک کلماتی که بیان می‌کنند، باید حساب‌شده و مبتنی بر مسئولیت انسانی و اخلاقی و سیاسی باشد. سیاست عرصه شعار و بی‌مسئولیتی نیست. عقلانیت و مسئولیت‌پذیری دو رکن مهم سیاست هستند. 

این روزنامه افزوده است: تا اینجای کار قابل فهم است که سخنرانی سیدحسن نصرالله مثل دوش آب سردی بود که روی سر این توهم‌زدگان داخلی و خارجی ریخته شد. ولی سوال کلیدی این است که چرا همین تحلیل را که عیناً در سخنان مقام رهبری نیز وجود داشت، متوجه نشدند؟ ریشه این بحران فقط نفهمیدن نیست؛ همان بی‌مسئولیتی است که ویرانگر است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها