کد خبر: 639258
|
۱۴۰۲/۰۸/۱۳ ۲۱:۵۰:۰۰
| |

تصویری دیده نشده از جشن کریسمس گروگان‌های آمریکایی در تهران؛ وقتی پنهان‌کاری عکاس ایرانی لو می‌رود

امیر جدیدی، عکاس روزنامه هم میهن، عکسی از کریسمس گروگان‌های آمریکایی در ایران را منتشر کرده است. همراه با این عکس روایتی از ورود پردردسر عکاس ایرانی به جشن گروگان‌ها نیز منتشر شده است.

تصویری دیده نشده از جشن کریسمس گروگان‌های آمریکایی در تهران؛ وقتی پنهان‌کاری عکاس ایرانی لو می‌رود
کد خبر: 639258
|
۱۴۰۲/۰۸/۱۳ ۲۱:۵۰:۰۰

امیر جدیدی، عکاس روزنامه هم میهن، عکسی از  کریسمس گروگان های آمریکایی در ایران را منتشر کرده است.

به گزارش هم‌میهن، امیر جدیدی، عکاس با انتشار این عکس در یادداشتی نوشت: شاهرخ حاتمی از آن عکاس‌هایی بود که برای رسیدن به عکس به هر کاری که تصور کنید دست می‌زد. شاید بشود گفت یک‌جورهایی عکاسی تمامیت‌خواه بود.

یکی دو ماهی از این ماجرا می‌گذرد و ایران از طرف جامعه جهانی زیر فشار افکارعمومی است. کریسمس از راه می‌رسد و عده‌ای تصمیم می‌گیرند از جشن کریسمس گروگان‌ها عکسی منتشر کنند.

ظاهراً چند عکاس به سفارت آفیش می‌شوند. ساعت‌ها در انتظار می‌ایستند تا اجازه عکاسی داده شود. عکاسی از آن موقعیت یعنی در یک شب تبدیل شدن به مشهورترین عکاس جهان.

بالاخره شاهرخ حاتمی به لطایف‌الحیلی موفق می‌شود که مسئولان را راضی کند که تنها کسی باشد که اجازه عکاسی از جشن کریسمس گروگان‌ها دارد. قرار بر این می‌شود که با یک دوربین و یک حلقه فیلم برود داخل و بعد عکس‌ها را «پول»* کند.

شاهرخ اورکت به تن، دوربین روی دوش، پشت در ایستاده و منتظر است در باز شود. عکاس‌ها شاکی و ناخوش از موقعیتی که در آن بودند، چشم دیدار شاهرخ را نداشتند.

یکی از عکاس‌هایی که به صداقت حاتمی شک داشته رو به ماموران می‌گوید پشت یقه اورکت شاهرخ را بازرسی نکردید. شاهرخ کمی سروصدا می‌کند و یک لحظه بعد دو حلقه فیلم از پشت گردنش پیدا می‌شود...

حلقه‌ها را تحویل می‌دهد و با همان یک حلقه فیلم از جشن کریسمسی عکس می‌گیرد که شبیه هیچ جشن کریسمسی نیست.

روزی که این خاطره را شنیدم با خودم گفتم ای‌کاش به خاطر عکاسی هم که بود کسی به روی خودش نمی‌آورد و می‌گذاشت شاهرخ آن دو حلقه را برای خودش عکاسی کند.

کریسمس گروگان‌های آمریکایی

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها