کد خبر: 635019
|
۱۴۰۲/۰۷/۱۵ ۱۳:۳۸:۵۳
| |

در حال تکمیل:

آتش جنگ بین فلسطین و اسرائیل زبانه کشید؛ این بار گروه‌های مقاومت پیش‌دستی کردند + جزئیات و ویدئو

منابع محلی به الجزیره گفتند، مقاومت فلسطین وارد درگیری‌های مسلحانه با نیروهای اشغالگر در چندین نقطه در مرزهای شرقی غزه شده است.

آتش جنگ بین فلسطین و اسرائیل زبانه کشید؛ این بار گروه‌های مقاومت پیش‌دستی کردند + جزئیات و ویدئو
کد خبر: 635019
|
۱۴۰۲/۰۷/۱۵ ۱۳:۳۸:۵۳

نوار غزه از صبح امروز بار دیگر شاهد تنش و درگیری است. از صبح امروز اخباری مبنی بر موشک‌باران نقاطی از تل‌آویو گزارش شده است. 

به گزارش اعتمادآنلاین به نقل از خبرگزاری‌ها؛ فلسطین الیوم در گزارشی خبر داده که گروه‌های مقاومت ده‌ها موشک را به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف غزه شلیک کردند که آژیرهای خطر در کل «غلاف غزه» و عسقلان به صدا درآمد.

صداهای انفجارهای متوالی در غزه نیز به دلیل تلاش سامانه گنبد آهنین برای رهگیری موشک‌های شلیک شده مقاومت شنیده شد.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در این باره گفت، آژیرهای خطر در منطقه بزرگ تل‌آویو فعال شدند.

او همچنین افزود، سامانه گنبد آهنین برای مقابله با حملات گسترده به شهرک‌های صهیونیست نشین فعال شده است. به گفته سخنگوی نظامی رژیم صهیونیستی،‌ سامانه گنبد آهنین در پی حملات گسترده به شهرک‌های جنوب تل‌آویو تا شمال غزه، شهرک‌های غلاف غزه، بئر السبع و منطقه عراد در نقب فعال شدند.

همچنین شبکه ۱۴ عبری اعلام کرده که اخبار منتشر شده حکایت از آن دارد که موشک‌های مقاومت به تل‌آویو و عسقلان اصابت کرده است. علاوه بر این بر اساس اخبار منتشر شده از شهرک‌نشینان اطراف غزه خواسته شده در پناهگاه‌ها بمانند. طبق گزارش رسانه‌های صهیونیست، پناهگاه‌های تل‌آویو نیز باز شده‌اند.

منابع محلی به الجزیره گفتند، مقاومت فلسطین وارد درگیری‌های مسلحانه با نیروهای اشغالگر در چندین نقطه در مرزهای شرقی غزه شده است.

گردان‌های القسام نیز اعلام کرد، محمد ضیف (ابوخالد) فرمانده ستاد در گردان‌های القسام به زودی بیانیه‌ای برای ملت فلسطین و جهان اسلام و عرب منتشر خواهد کرد.

سجده شکر فرماندهان فلسطینی پس از حمله گسترده به اسرائیل

درپی عملیات نیروهای مقاومت فلسطین در داخل سرزمین‌های اشغالی، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و همراهانش سجده شکر به‌جا آوردند.


ویدئوهایی از فرار عجیب شهروندان اسرائیلی به دنبال حملات حماس

در پی انتشار اخبار موشک‌باران نقاطی از رژیم صهیونیستی تصاویری از فرار شهرک‌نشینان منتشر شده است که بخش‌هایی از آن را در ویدئوهای زیر می‌بینید:

بیانیه وزارت خارجه اسرائیل؛ تحت حملات شدیدی قرار داریم

 شبکه الجزیره به نقل از وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی نوشت: «اسرائیل تحت حمله قرار دارد و حماس در عملیاتی تروریستی به آن نفوذ کرده است. ما هر چه بتوانیم برای محافظت از خودمان انجام می‌دهیم».

بعد از آغاز حملات دیگر گروه‌های مقاومت حمایت کامل خود را از حماس اعلام کردند و خبر دادند شانه‌به‌شانه رزمندگان حماس خواهند جنگید.

بیمارستان «سوروکا» در جنوب فلسطین اشغالی اعلام کرد حدود ۸۰ مجروح به بیمارستان منتقل شده‌اند که وضعیت برخی از آن‌ها بسیار خطرناک است.

آغاز حملات متقابل رژیم صهیونیستی علیه نیروهای مقاومت

پس از حملات موشکی نیروهای جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در نوار غزه علیه رژیم صهیونیستی و نفوذ نیروهای مقاومت فلسطین به شهرک‌های منطقه «غلاف غزه» ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز حمله به نوار غزه تحت عنوان عملیات «شمشیرهای آهنی» خبر داد.

در همین راستا، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد: «ما مقرهای متعلق به جنبش حماس را در نوار غزه هدف قرار می‌دهیم.»

روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارنوت» همچنین نوشت: «ارتش رژیم صهیونیستی حالت آماده‌باش جنگی اعلام کرده است.»

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت: «حماس حدود ۲۲۰۰ موشک از نوار غزه شلیک کرده و از زمین، خشکی و دریا حمله کرده است.»

اسحاق هرتزوگ: در شرایط سختی قرار داریم؛ همه از دستورات ارتش پیروی کنند

اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی ساعاتی پس از آغاز عملیات نظامی «طوفان الاقصی» توسط توسط مقاومت فلسطین گفت: «اسرائیل دوران سختی را پشت سر می‌گذارد

همچنین اپوتنیک خبر داده که هرتزوگ در پیامی در ایکس «توییت سابق» نوشت: «از همه اسرائیلی‌ها می‌خواهیم که از دستورات ارتش پیروی کنند.»

در همین حال، یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز گفت: «جنبش حماس امروز صبح مرتکب اشتباهی خطرناک شد و جنگی را علیه اسرائیل آغاز کرد.»

وی گفت که رژیم صهیونیستی «پاسخ قاطعانه‌ای» به عملیات طوفان الاقصی خواهد داد.

ده‌ها نظامی اسرائیلی توسط فلسطینی‌ها اسیر شدند

در جریان حمله صبح امروز گروه‌های مقاومت فلسطین به مناطق شهرک‌نشین اسرائیل تعدادی از نیروهای صهیونیست به اسارت گرفته شده‌اند.

اسیر

تانک مرکاوای اسرائیلی در آتش

رزمندگان مقاومت در  نوار غزه عملیات گسترده ای را به منظور دفاع از مسجدالاقصی و آزادسازی اسرای فلسطینی آغاز کردند. تصاویری از انهدام تانک‌های رژیم صهیونیستی را می‌بینید.

نتانیاهو: در وضعیت جنگی هستیم نه در عملیات نظامی

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: صبح امروز حماس حمله‌ای را به اسرائیل انجام داد و من دستور دادم که شهرک‌های اسرائیلی را از «خرابکاران» پاکسازی کنند. من دستور به کارگیری نیروهای ذخیره را دادم. ما با قدرتی که دشمنان اسرائیل قبل از آن چنین قدرتی را ندیده باشند پاسخ خواهیم داد.

به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، وی گفت: ما در وضعیت جنگ هستیم نه در عملیات نظامی یا یک دور درگیری. ما در جنگ هستیم. من از شهروندان می‌خواهم به دستورات گوش کنند. ما در این جنگ پیروز خواهیم شد.

فلسطینی‌ها با پاراگلایدر یک اسرائیلی را ربودند

شبکه المیادین از موفقیت نیروهای مقاومت فلسطین در ربودن یک نظامی صهیونیست خبر داد.

رسانه های عبری زبان نیز گزارش دادند که آنچه که در حال رخ دادن است یک غافلگیری وحشتناک بوده و نیروهای مقاومت فلسطین موفق شده اند رژیم صهیونیستی را غافلگیر کنند.

تصاویر گردان‌های قسام از اسارت وحشتناک نظامیان اسرائیلی

گردان‌های قسام در ویدئوی اسارت نظامیان ارتش اسرائیل را به تصویر کشید.

در ادامه ویدئویی در این باره را می‌بینید:

اعتراف رسانه‌های اسرائیلی به پیروزی مقاومت

رسانه‌های عبری والا نوشت: «مقاومت در غزه عملا در این دور پیروز بوده است و این یک واقعیت است که توانست بهترین و با تجربه ترین سرویس اطلاعات جهان را غافلگیر کند و قوی ترین سیستم امنیتی خاورمیانه را به سخره بگیرد».

در ادامه این گزارش آمده است: «توانایی مقاومت در کنترل وقایع  برای ساعات طولانی از ذهن بازیگران منطقه پاک نخواهد شد». 

والا افزود:‌ « ارتش اسرائیل  نسبت به پیشروی تعدادی از رزمندگان مسلح مقاومت به مناطق دیگر در داخل سرزمین‌های اشغالی به شدت نگران است». 

تصویر خاص صفحه توییتر رهبر انقلاب از طوفان الاقصی

حساب سایت رهبر انقلاب در شبکه اجتماعی اکس در واکنش به حملات امروز حماس به اسرائیل با انتشار عکسی نوشت؛ امروز جوانان فلسطینی و نهضت فلسطینی، از همیشه‌ی این هشتاد سال بانشاط‌تر، سرحال‌تر و آماده‌ترند.

توییتر رهبری طوفان الاقصی

 

لحظه دستگیری فرمانده سابق ارتش اسرائیل 

سرتیپ نمرود الونی، فرمانده سابق لشکر غزه ارتش رژیم صهیونیستی توسط نیروهای حماس اسیر شد.

فرمانده اسراییلی

 

شعاع عملیاتی امروز نیروهای فلسطینی را می‌بینید.

 

 

۷۵۰ اسرائیلی همچنان مفقود هستند

روزنامه جروزالم پست صبح یکشنبه اعلام کرد که برآوردها نشان می دهد که حدود ۷۵۰ اسرائیلی مفقود هستند.

آخرین آمار شهدای فلسطینی؛ 313 شهید و حدود 2 هزار زخمی

وزارت بهداشت فلسطین امروز (۱۶ مهر) اعلام کرد که طبق آخرین آمار تعداد شهدای غزه در پی حملات رژیم صهیونیستی به ۳۱۳ تن افزایش یافته است.

درخواست نتانیاهواز مصر برای آغاز مذاکره با حماس

وبسایت عبری‌زبان سروجیم خبر داد که اسرائیل از مصر خواسته است تا با حماس وارد مذاکره شود.

آمار متغییر تعداد کشته‌های حملات مقاومت به اسرائیل

سی‌ان‌ان در خبری از ادامه درگیری‌ها بین گروه‌های مقاومت و اسرائیل خبر داده که تعداد کشته‌های اسرائیلی از مرز ۵۰۰ نفر گذشته است. همچنین کانال سیزدهم تلویزیون اسرائیل: آمار کشته شدگان اعم از شهرک نشین و نظامی به ۶۰۰ نفر افزایش یافته است. این درحالی است که طبق آمار رسمی اسرائیل تعداد کشته‌های حملات مقاومت به مناطق اسرائیل‌نشین ۴۰۰ نفر می‌باشد.

افزایش شمار شهدای فلسطینی به ۵۷۲ نفر

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه از شهادت مجموعاً ۵۷۲ فلسطینی تا این لحظه در جریان نبرد اخیر خبر داد.

افزایش شمار تلفات صهیونیست‌ها به 1000 نفر

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت گزارش داد که شمار تلفات صهیونیستها در عملیات طوفان الاقصی به 1000 نفر می‌رسد و تعداد افرادی که توسط نیروهای حماس به اسارت گرفته شدند نیز بیش از 150 نفر است.

حمله به غزه 5 برابر بیشتر از حملات به حزب‌الله در جنگ دوم بود/ جزئیات کاملی از اسرای اسراییلی در غزه داریم

دانیال هاگری، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت: میزان حملات به نوار غزه 5 برابر حملات علیه حزب الله در جنگ دوم لبنان است.

هاگری گفت: ما جزئیات کاملی از همه اسرای اسرائیلی موجود در نوار غزه داریم و به زودی فهرست آنها را پس از اطلاع به خانواده‌هایشان منتشر می‌کنیم.

ارتش رژیم صهیونیستی پیشتر در بیانیه‌ای ادعا کرد: اغلب جزئیات ربوده‌شدگان در دست ماست و تاکنون مشخصات 30 ربوده شده به خانواده‌های آنها تحویل داده شده است.

هشدار گردان‌های عزالدین قسام به اسرائیل: تصمیم گرفتیم به جنایت‌ فاشیست‌های صهیونیستی پایان دهیم

ابوعبیده، سخنگوی گردان‌های عزالدین قسام گفت: دشمن زبان انسانیت و اخلاق را نمی فهمد و با زبانی که می داند خطابش می کنیم.

او عنوان کرد: ما درد ناشی از جنایات فاشیست صهیونیستی را برای بسیاری از خانواده ها در غزه احساس کردیم. تصمیم گرفته‌ایم به جنایات فاشیست‌های صهیونیستی علیه مردم خود پایان دهیم.

ابوعبیده گفت: هر هدف قرار دادن مردم ما بدون اخطار، با اعدام یک گروگان غیرنظامی مواجه خواهد شد. دشمن را مسئول این تصمیم در برابر جهانیان می‌دانیم و توپ در زمین آنهاست.

ویدئویی از حجم تخریب گسترده در نوار غزه در نتیجه حملات هوایی اسرائیل را مشاهده کنید.

آمار کشته‌شدگان اسرائیل به ۹۰۰ نفر رسید/ ۵۶۰ فلسطینی شهید شدند

وزارت بهداشت اسرائیل اعلام کرد که از ابتدای نبرد «طوفان الأقصی» تاکنون شمار کشته شدگان اسرائیلی به 900 نفر رسید.

به گزارش میدل‌ایست نیوز، در بیانیه وزارت بهداشت اسرائیل آمده است که در پی این نبرد، 2600 نفر نیز مجروح شدند.

همچنین بر اثر حملات اسرائیل به نوار غزه که از روز شنبه آغاز شد تاکنون 560 نفر شهید و بیش از 2 هزار و 900 نفر زخمی شدند.

بیانیه مهم حماس؛ تا زمانی که زیر آتش جنگ هستیم درباره گروگان‌ها مذاکره نمی‌کنیم

ابوعبیده سخنگوی گردان‌های القسام، گفت: «مشخص شده است که گروگان‌های دشمن به اندازه مردم ما با توجه به تجاوز به نوار غزه در معرض خطر هستند. ما تأیید می‌کنیم که در سایه تجاوز یا در سایه نبرد، درباره مسأله گروگان‌ها مذاکره نخواهیم کرد.»

وی در ادامه گفت که حمله حماس پس از سال‌ها برنامه‌ریزی و تدارک آغاز شد. عملیات «طوفان الاقصی» پس از آن آغاز شد که ظلم رژیم صهیونیستی در هتک حرمت مسجد الاقصی و تجاوز به آن و مردم ما در همه جا به اوج خود رسید.

ابوعبیده ادامه داد: «اسرائیل طی دو سال گذشته جان صدها فلسطینی را گرفته و هزاران فلسطینی را مجروح کرده است، اما همچنان عضو سازمان ملل متحد است و از ایالات متحده برای کشتن کودکان و تخریب خانه‌ها سلاح دریافت می‌کند».

تصاویری دردناک از کودکانی که در بمباران اخیر غزه توسط رژیم صهیونیستی شهید شدند

در این ویدئو تصاویری دلخراش از کودکان شهیدی را می‌بینید که بر اثر بمباران‌های اخیر نوار غزه به شهادت رسیدند.

افزایش شمار شهدای غزه به ۶۸۷ نفر؛ ۱۴۰ نفر کودک هستند

وزارت بهداشت فلسطین طی بیانیه‌ای اعلام کرد که شمار شهدای حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه به ۶۸۷ نفر رسیده است که ۱۴۰ نفر آنها کودک هستند.

به گزارش ایلنا، این وزارتخانه افزود که از زمان آغاز حملات اسرائیل، تعداد مجروحان به سه هزار و ۷۲۶ نفر رسیده است که ۱۰ درصد آنها کودک هستند.

در این بیانیه‌ آمده است که نیروهای اسرائیلی آمبولانس‌ها را هدف قرار داده‌اند و ۱۱ آمبولانس و یک خودروی خدمات بهداشتی به طور کامل منهدم شده و متعاقباً غیرفعال شده‌اند.

تعداد شهدای فلسطینی به 900 نفر افزایش یافت؛ 260 کودک و 230 زن درمیان شهدا

وزارت بهداشت فلسطین طی بیانیه‌ای اعلام کرد که شمار شهدای حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه به ۹۰۰ نفر رسیده است.

بر اساس این گزارش، ۲۶۰ کودک و ۲۳۰ زن از جمله قربانیان این حملات هستند.

افزایش کشته‌های اسرائیل به بیش از 1200 نفر

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که شمار کشته‌ها در سرزمین‌های اشغالی به بیش از هزار و ۲۰۰ نفر رسیده است.

در حال تکمیل ....

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها