کد خبر: 634194
|
۱۴۰۲/۰۷/۰۹ ۱۴:۲۰:۰۰
| |

افشای جزئیاتی جدید از ماجرای خنثی‌سازی بمب‌گذاری‌های تهران

وزیر اطلاعات از افزایش چشمگیر قاچاق سلاح به کشور در ماه‌های گذشته به‌منظور ایجاد آشوب و ناامنی خبر داد و جزئیاتی را از ماجرای خنثی‌سازی بمب‌گذاری‌های تهران ارائه کرد.

افشای جزئیاتی جدید از ماجرای خنثی‌سازی بمب‌گذاری‌های تهران
کد خبر: 634194
|
۱۴۰۲/۰۷/۰۹ ۱۴:۲۰:۰۰

وزارت اطلاعات اخیرا در اطلاعیه‌ای از خنثی سازی 30 انفجار همزمان در تهران و بازداشت 28 تروریست توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) خبر داد.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات در گردهمایی اعضای هیئت‌های نظارت استانی که در روزهای اخیرا با عنوان همایش «انتخابات قوی، منظم و مؤثر» برگزار شده، جزئیاتی را  از ماجرای خنثی‌سازی بمب‌گذاری‌های تهران ارائه کرد.

وزیر اطلاعات در ابتدا از افزایش چشمگیر قاچاق سلاح به کشور در ماه‌های گذشته به‌منظور ایجاد آشوب و ناامنی خبر داد و گفت که بسیاری از محموله‌های قاچاق کشف و اعضای آن توسط سپاه، فراجا و وزارت اطلاعات دستگیر شدند.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان و گروهک‌ها کارگاه‌هایی به‌منظور ساخت بمب‌ و... در داخل کشور نیز فعال کردند. این کارگاه‌ها در شهرهای مختلف شناسایی و عوامل آن دستگیر شدند.

وی تاکید کرد: در ایام اربعین می‌خواستند 30 بمب به‌صورت همزمان در تهران منفجر کنند که در اطلاعیه وزارت اطلاعات بدان اشاره‌ شد. ازجمله می‌خواستند در مسیر راهپیمایی و الباقی را در سایر مکان‌های عمومی منفجر کنند. بمب‌ها زمان‌دار بود و با موبایل منفجر می‌شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خطیب افزود: دشمنان در این رابطه به دنبال ایجاد کشته‌سازی بودند و اطلاعیه‌هایی نیز آماده کرده بودند که در آن آمده بود این کشته‌سازی به‌تلافی کشته‌های اغتشاشات است تا به‌ نظام نسبت دهند. تعداد زیادی از دستگیرشدگان از گروهک‌های تکفیری و تجزیه‌طلب بودند که در کشورهای منطقه آموزش‌دیده بودند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها