کد خبر: 633369
|
۱۴۰۲/۰۷/۰۳ ۰۸:۰۰:۰۰
| |

حضور «بانوان» متعهد در خانواده افتخارآفرین است نه مسندنشینی زنان!

روزنامه جوان نوشت: باید توجه داشت که چه چیزی را به عنوان ارزش در جامعه مطرح می‌کنیم، آن را قوت می‌بخشیم و بدان افتخار می‌نماییم. حضور بانوان مستعد و متعهد که هم در امر خانواده توفیق یافته‌اند و هم کنشگرند، افتخارآفرین است.

حضور «بانوان» متعهد در خانواده افتخارآفرین است نه مسندنشینی زنان!
کد خبر: 633369
|
۱۴۰۲/۰۷/۰۳ ۰۸:۰۰:۰۰

روزنامه جوان در مطلبی به مشاور امور زنان و خانواده وزیر علوم که معترض عدم بکارگیری زنان در مسندهای اجرایی شده انتقاد و تاکید کرده «آمار مسندنشینی زنانه افتخارآمیز نیست»!

به گزارش جوان، مشاور امور زنان و خانواده وزیر علوم در گفت‌وگویی که با ایلنا داشته به مسئله سهم تصدی مسند‌های مدیریتی زنان در کشور اشاره دارد و معتقد است آمار حضور زنان در تصدی مدیریتی کشور بسیار پایین است. راه‌حلی که ایشان پیشنهاد می‌کند تغییر نگرش مردهاست. مثل آنچه در غرب اتفاق افتاده‌است. ایشان معتقد است؛ در غرب تنها به سرمایه انسانی قائل نیستند، بلکه به دنبال منبع انسانی‌اند. یعنی چیزی شبیه به منبع نفت که سرشار از ارزش و ثروت است. منبع سرریز می‌شود تا دیگران بهره‌مند شوند.

این روزنامه افزوده است: باید توجه داشت که چه چیزی را به عنوان ارزش در جامعه مطرح می‌کنیم، آن را قوت می‌بخشیم و بدان افتخار می‌نماییم. حضور بانوان مستعد و متعهد که هم در امر خانواده توفیق یافته‌اند و هم کنشگرند، افتخارآفرین است. البته نه فقط به دلیل توفیقی که این بانوان در امری استحبابی یافته‌اند، بلکه الگوی زن انقلابی مسلمان این است. این مهم هرگز نباید با مسائلی همچون پذیرش انواع شغل‌ها از سوی خانم‌ها و بالا رفتن آمار مسند‌نشینی آن‌ها خلط گردد. آنچه در اندیشه رهبر انقلاب برجسته شده و قابل مباهات قرار گرفته‌است، نقش‌آفرینی و فعال بودن زنان در حیطه‌هایی است که در بیاناتشان به وضوح مشاهده می‌شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها