کد خبر: 633350
|
۱۴۰۲/۰۷/۰۳ ۱۴:۱۵:۰۰
| |

واکنش رئیس سازمان انرژی اتمی به اظهارات اخیر گروسی؛ حرفه‌ای گزارش دهید و پرونده «موضوعات باقیمانده» را در اسرع وقت مختومه اعلام کنید

رئیس سازمان انرژی اتمی با تأکید بر اینکه آژانس فعالیت‌های راستی آزمایی ایران را براساس اصول بی‌طرفی، حرفه‌ای و واقع‌بینانه گزارش کند، گفت: ایران انتظار دارد پرونده «موضوعات باقیمانده» در اسرع وقت با همکاری آژانس مختومه اعلام شود.

واکنش رئیس سازمان انرژی اتمی به اظهارات اخیر گروسی؛ حرفه‌ای گزارش دهید و پرونده «موضوعات باقیمانده» را در اسرع وقت مختومه اعلام کنید
کد خبر: 633350
|
۱۴۰۲/۰۷/۰۳ ۱۴:۱۵:۰۰

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران امروز (دوشنبه) سوم مهر ماه در شصت و هفتمین کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی طی سخنانی گفت: تغییرات جهانی آب و هوایی نیازمند عزم جدی برای کاهش گازهای گلخانه‌ای و حرکت شتابان به سمت انرژی‌های پاک از جمله هسته‌ای است. از آنجایی که دسترسی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای عامل مهمی در کاهش استفاده از سوخت‌های دارای کربن بالا است‌، از این رو آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به عنوان متولی اصلی گسترش فناوری هسته‌ای در جهان منطبق با تعهدات اساسنامه‌ای خود متعهد است بدون تبعیض، تسهیل‌گر دسترسی همه کشورهای عضو به فناوری‌ صلح‌آمیز هسته‌ای باشد. 

به گزارش فارس، وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در راستای برنامه‌های راهبردی توسعه ملی خود مصمم است تا سال ۲۰۴۰ سهم برق هسته‌ای در سبد انرژی کشور را به ۲۰ هزار مگاوات افزایش دهد. مطالعات طرح‌های فوق تاکنون چندین مرتبه تجدید شده و مطالعات پایه و فعالیت‌های مهندسی، طراحی و برنامه‌ریزی و در بعضی از این نیروگاه‌ها، فعالیت‌های اجرایی نیز آغاز گردیده و آژانس نیز به نحو مقتضی مطلع شده و خواهد شد. 

 رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: جمهوری‌ اسلامی ایران علیرغم اعمال تحریم‌های ظالمانه یکجانبه علیه ملت ایران در راستای افزایش سطح رضایت اجتماعی و ارتقای کیفیت زندگی مردم در حوزه علوم و فنون هسته‌ای، طراحی و ساخت راکتورهای تحقیقاتی، شتاب دهنده‌ها، سامانه‌های پرتودهی، تولید و کاربرد رادیوایزوتوپ‌ها در زمینه‌های سلامت، کشاورزی، محیط زیست و صنعت را در دستور کار قرار داده و به توسعه آن ادامه خواهد داد. این دستاوردها مرهون تلاش ارزشمند زنان فرهیخته و مردان محقق و کارآمد کشور من است که مجدانه برای اعتلای ایران فعالیت می‌کنند و مفتخرم اعلام کنم تعدادی از این دستاوردها در رویدادهای جانبی و نمایشگاه شصت و هفتمین کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارائه می‌گردد و آمادگی داریم با سایر کشورها در این زمینه‌ها همکاری داشته باشیم. 

اسلامی همچنین اعلام کرد: سال آینده مصادف با پنجاهمین سال تاسیس سازمان انرژی اتمی ایران است و سی‌امین کنفرانس ملی هسته‌ای ایران و اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای ایران در ماه می ۲۰۲۴ در شهر زیبا و تاریخی اصفهان برگزار خواهیم کرد که مدیرکل آژانس در حال حاضر از این رویداد بین‌المللی مطلع شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها