کد خبر: 629440
|
۱۴۰۲/۰۶/۰۵ ۱۴:۳۰:۰۰
| |

رئیس سازمان انرژی اتمی:

پیشنهاداتی درخصوص دیپلماسی هسته‎‌ای به وزارت خارجه داده‌ایم/ دیدار با گروسی در وین

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: یکی از نیازهای فوری این است که دیپلماسی هسته‌ای را برای کشورهای منطقه پایه‌ریزی کنیم و پیشنهاداتی دادیم که مورد استقبال وزارت خارجه قرار گرفته است.

پیشنهاداتی درخصوص دیپلماسی هسته‎‌ای به وزارت خارجه داده‌ایم/ دیدار با گروسی در وین
کد خبر: 629440
|
۱۴۰۲/۰۶/۰۵ ۱۴:۳۰:۰۰

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی درباره برخی ادعاها مبنی بر کاهش غنی‌سازی ایران اظهار کرد: غنی‌سازی بر اساس قانون اقدام راهبردی پیش می‌رود و در چارچوب تدابیر کلی نظام تدابیرش پیش می‌رود و ما هم طبق همان اقدام می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، اسلامی در پاسخ به سوالی دیگر گفت: یکی از نیازهای فوری این است که دیپلماسی هسته‌ای را برای کشورهای منطقه پایه‌ریزی کنیم و پیشنهاداتی دادیم که مورد استقبال وزارت خارجه قرار گرفته است. فکر می‌کنم با برقراری روابط در آستانه بازگشایی سفارتخانه روزنه‌های خوبی ایجاد می‌شود. اولا فهم از برنامه هسته‌ای مان را به یک فهم فراگیرتر تبدیل کنیم و تعاملاتی را پایه بگذاریم که بتواند روابط را تسهیل کند و در ادامه همکاری فراگیری را با کشورهای منطقه پایه گذاری کنیم.

رییس سازمان انرژی اتمی در پاسخ به سوالی دیگر درباره شرکت در نشست سالیانه آژانس گفت: در این نشست حاضر می‌شوم و ان‌شاءالله امسال حضور قوی‌تری خواهیم داشت. چند سند است که در آژانس باید تصمیم گیری شود که درباره آنها ما هم به عنوان عضو باید بررسی و نظر دهیم.

وی درباره احتمال سفر گروسی به تهران گفت: تنظیمات ما با آژانس برقرار است و رفت و آمدها ادامه دارد. آقای کمالوندی اخیرا به وین سفر کردند و معاون آقای گروسی هم به ایران می‌آید و ما هم در کنفرانس عمومی سالانه آژانس در اواخر شهریور شرکت می‌کنیم و در حاشیه آن با اقای گروسی دیدار و گفت‌وگو خواهیم داشت.

اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی رسانه ها مدعی توافقی نانوشته برای ایجاد محدودیت در حوزه هسته‌ای شده‌اند، گفت: تعاملات وزارت خارجه و کشور در چارچوب تدابیری است که به آنها ابلاغ می شود و ما هم طبق همان، فعالیت هایمان را انجام می دهیم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها