کد خبر: 632587
|
۱۴۰۲/۰۶/۲۸ ۱۶:۲۰:۱۷
| |

آخرین وضعیت پرونده الهه محمدی و نیلوفر حامدی در آستانه یک ساله شدن بازداشت موقت؛ هیچ مصداقی از همکاری با دولت آمریکا در پرونده وجود ندارد

وکلای الهه محمدی و نیلوفر حامدی گفتند: صراحتا می‌گویم که هیچ مصداق یا مستنداتی از اینکه خانم الهه محمدی و نیلوفر حامدی با دولت آمریکا همکاری داشته، در پرونده وجود ندارد.

آخرین وضعیت پرونده الهه محمدی و نیلوفر حامدی در آستانه یک ساله شدن بازداشت موقت؛ هیچ مصداقی از همکاری با دولت آمریکا در پرونده وجود ندارد
کد خبر: 632587
|
۱۴۰۲/۰۶/۲۸ ۱۶:۲۰:۱۷

روزنامه شرق در آستانه یک ساله شدن بازداشت موقت نیلوفر حامدی و الهه محمدی با پرتو برهانپور، وکیل نیلوفر حامدی و آرش میرلوحی، وکیل الهه محمدی،  گفت‌وگویی انجام داده است. 

به گزارش شرق، بخش‌های مهم این گفت‌وگو‌ها را در ادامه می‌خوانید: 

 

پرتو برهانیپور: 

  • ظاهرا بخش غالب قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست پرونده خانم‌ها الهه و الناز محمدی هم عینا شبیه یکدیگر است». برهانپور ادامه داد: «پرونده آنها در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب بود و همین مجازات هم صادر شد؛ ولی به نظرم نکته مهم‌‌تر اینجاست که دادگاه با استدلالات مفصلی، خانم الناز محمدی را از اتهام همکاری با دولت متخاصم تبرئه کرد. در حکمی که در پرونده خانم الناز محمدی صادر شد، تصریح شده که این اتهام برای خانم الناز محمدی احراز نشده و دلیلی برای انتساب این اتهام به ایشان وجود ندارد و نمی‌توان یک تحلیل صرف را به‌عنوان دلیل، تلقی کرده و بر‌اساس‌آن حکم محکومیت صادر کرد». میرلوحی نیز بیان کرد: «طبیعتا وقتی شعبه دیگری در دادگاه انقلاب -که البته شعبه تخصصی رسیدگی به این پرونده‌ها هم محسوب می‌شود- پرونده‌ای با محتوای مشابه را مشمول عنوان مجرمانه همکاری با دولت متخاصم نمی‌داند، برای موکل ما هم دیگر این اتهام صدق نمی‌کند».
  • «تکلیف قانونی مرجع قضائی است که خانم حامدی را آزاد کند. هم ذیل ماده ۲۴۲ قانون آیین دادرسی کیفری صراحت عام و قطعی دارد که مدت بازداشت نباید بیش از یک سال بشود.
  • هیچ مصداق یا دلایل و مدارکی از همکاری نیلوفر حامدی با دولت آمریکا در پرونده نیست.

 

آرش میرلوحی:

  • طبق ماده ۳۷۴ قانون آیین دادرسی کیفری، نهایتا تا یک هفته باید رأی صادر می‌شد و به ما ابلاغ می‌شد. البته سخنگوی محترم قوه قضائیه هم در نشست خبری‌شان گفته بودند که دادگاه در حال انشای رأی است ولی فعلا به ما چیزی ابلاغ نشده است. راستش خیلی از ما این سؤال را می‌پرسند که چطور یک‌ماه‌و‌نیم پیش سخنگوی قوه از انشای حکم مطلع بود ولی شما وکلا هنوز هیچ خبری ندارید!»‌.
  • صراحتا می‌گویم که هیچ مصداق یا مستنداتی از اینکه خانم الهه محمدی با دولت آمریکا همکاری داشته، در پرونده وجود ندارد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها