کد خبر: 632406
|
۱۴۰۲/۰۶/۲۷ ۱۶:۰۰:۰۰
| |

هم میهن:

تاثیر مرگ مهسا امینی و اعتراضات بر مشارکت استان‌های کردنشین در انتخابات؛ کردنشینان با صندوق‌های رای قهر می‌کنند؟

روزنامه هم میهن نوشت: پس از اعتراضات گسترده‌ای که از سال گذشته و پس از مرگ مهسا امینی، دختر اهل کردستان در سراسر کشور و در این استان روی داد، پیش‌بینی‌ها حکایت از کاهش بیشتر در انتخابات آتی مجلس در این استان دارد.

تاثیر مرگ مهسا امینی و اعتراضات بر مشارکت استان‌های کردنشین در انتخابات؛ کردنشینان با صندوق‌های رای قهر می‌کنند؟
کد خبر: 632406
|
۱۴۰۲/۰۶/۲۷ ۱۶:۰۰:۰۰

روزنامه هم میهن از احتمال کاهش مشارکت مردم کردستان در انتخابات مجلس پس از مرگ مهسا امینی نوشته است.

به گزارش هم میهن، درد کوله‌بری بر دوش‌شان سنگینی می‌کند و سال‌هاست چشم‌انتظار توسعه پایدار، به امید رهایی از محرومیت و حرکت به سمت توسعه‌یافتگی هستند؛ انتظاری طولانی که در پی این سال‌ها به نتیجه نرسیده و شاید به همین دلیل است که کردستانی‌ها رکوردداران کاهش مشارکت در انتخابات مجلس هستند. در انتخابات مجلس یازدهم، میزان مشارکت کردستانی‌ها به رقم 65/32 درصد رسید و در بین سه استانی که کمترین میزان مشارکت را داشتند، قرار گرفت؛ رقمی که در مقایسه با دوره گذشته آن کاهشی ۲۱ درصدی داشت. 

این روزنامه در بخش دیگری از این گزارش نوشته است: اگرچه در پیش‌ثبت‌نام انتخابات مجلس در این استان ۶۹۷ نفر ثبت‌نام کرده‌اند، که نسبت به دوره قبل افزایش قابل‌ملاحظه‌ای را نشان می‌دهد اما به گفته فعالان سیاسی این استان، یکی از دلایل افزایش آمار، نامشخص بودن اسامی کسانی است که پیش‌ثبت‌نام کرده‌اند و برخی امید به یافتن فرصتی برای حضور در مجلس را قوی‌تر دیده‌اند. اما پس از اعتراضات گسترده‌ای که از سال گذشته و پس از مرگ مهسا امینی، دختر اهل کردستان در سراسر کشور و در این استان روی داد، پیش‌بینی‌ها حکایت از کاهش بیشتر در انتخابات آتی مجلس در این استان دارد اما در نهایت همه چیز تا برگزاری انتخابات در این استان نامشخص است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها