کد خبر: 632333
|
۱۴۰۲/۰۶/۲۶ ۱۵:۰۰:۰۰
| |

محمد صالح جوکار نماینده یزد:

دشمنان در سالروز «اغتشاشات» فراخوان زیادی داده بودند مردم ما به آنها کم محلی کردند

یک نماینده مجلس گفت: در سالروز «اغتشاشات» نیز علی رغم اینکه دشمن فراخوان زیادی داده بود مردم ما به آنها کم محلی کردند چراکه لایه‌های مختلف جریان ضد انقلابی را دیدند که در پس این «اغتشاشات» چیزی جز «آشوب» و بی‌ثباتی نیست.

دشمنان در سالروز «اغتشاشات» فراخوان زیادی داده بودند مردم ما به آنها کم محلی کردند
کد خبر: 632333
|
۱۴۰۲/۰۶/۲۶ ۱۵:۰۰:۰۰

محمد صالح جوکار نماینده یزد، بیان کرد: در اغتشاشات سال گذشته دشمن با برنامه ریزی دقیق خود به دنبال این بود که در فضای مجازی و فضای حقیقی با بهره گیری از ظرفیت ضدانقلاب و برخی عناصر داخلی و امکانات برخی از کشورهای منطقه، شرایطی را به ایران تحمیل کنند و ایران امتیازی که آنها می خواهد را بدهد، در حقیقت به دنبال امتیازگیری بودند اما این اتفاق نیفتاد و این درسی برای غربی ها شد. در ادامه دیدیم که آمریکایی ها دیگر حمایت از منافقان را کنار گذاشتند. دولت آلبانی نیز برای منافقان تنگنا ایجاد کرد و دیگر نتوانستند به کار خود آنطور که می خواهند، ادامه دهند.

به گزارش ایسنا، بخش هایی از گفت و گوی جوکار را در ادامه می خوانید:

 

  • با حمایت از منافقان هزینه غرب افزایش پیدا کرد اما دستاوردی برای غرب نداشت. غربی ها طبق فرمول هزینه و فایده پیش می روند فلذا سیاست غربی ها با شکست مواجه شد. البته که دشمن همواره در حال برنامه ریزی بوده و نباید از دشمن غافل شد.
  • دشمن در داخل به دنبال وحدت شکنی بوده و قصد دارد امنیت را در داخل کشور ما برهم بریزد. در سالروز اغتشاشات نیز علی رغم اینکه دشمن فراخوان زیادی داده بود مردم ما به آنها کم محلی کردند چراکه لایه های مختلف جریان ضد انقلابی را دیدند که در پس این اغتشاشات چیزی جز آشوب و بی ثباتی نیست.
  • با این همه امکاناتی که دشمن داشت و اقداماتی که انجام داد اما مردم دیگر محلی به آنها ندادند. خیلی از افرادی که در اغتشاشات حضور داشتند، بعد از آن برایشان روشن شد که دشمن به دنبال این نیست که وضعیت را بهبود ببخشد و دشمن دلش برای ملت ایران نمی سوزد بلکه دشمن به دنبال منافع خودش است.
  • ما یک زمانی در حوزه سیاست خارجی هرچه داشتیم در سبد آمریکایی ها و اروپایی ها می گذاشتیم که این نگاه، مشکلاتی هم برای کشور ایجاد کرد. دشمن وقتی می دید ما مشتاق هستیم، در قبال انجام تعهدات خود کارشکنی می کرد اما امروز در حوزه سیاست خارجی به سایر کشورها مانند آسیا، خلج فارس، قفقاز و شرق دنیا متمرکز شدیم. در همین راستا توانستیم وارد پیمان هایی شویم که در حوزه های مختلف آثار مثبت برای کشور به همراه دارد. پیوستن به گروه بریکس و پیمان شانگهای در آینده تاثیرات خوبی بر حوزه اقتصاد کشور بر جای خواهد گذاشت.
  • اکثر کشورهای غربی در حوزه سیاست خارجی خود، به صورت هجمه ای عمل می کنند. هجمه ای را پیش می گیرند و یا کشور مقابل آنها این هجمه را می پذیرد و یا زیربار آن نمی رود. این سیاست غربی ها در طول تاریخ بوده و امروز نیز هست.
  • در یک مقطع زمانی شاهد بودیم که کشورهای اروپایی سفرای خود را از ایران فراخواندند اما بعد از مدتی خودشان مجبور شدند که باز گردند. دنیای امروز، دنیای منافع است. همه کشورها در راستای منافع خود گام بر می دارند. البته این روزها غربی ها در تلاش هستند تا یک جهت کلی را به دنیا داده و در قالب اسناد مختلف توسط سازمان ها و نهادهای بین المللی این موضوع را دنبال می کنند.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها