کد خبر: 632247
|
۱۴۰۲/۰۶/۲۶ ۰۸:۴۸:۵۰
| |

افزایش نگران‌کننده مصرف داروهای ضدافسردگی بین زنان و جوانان بعد از اعتراضات؛ از هر ۵ نسخه یکی داروی اعصاب و روان است!

روزنامه هم میهن نوشت: در یک‌سال اخیر، اغلب داروخانه‌داران و داروسازانی که مسئولان فنی‌اند یا خودشان داروخانه دارند، متوجه تفاوت قابل‌توجه در میزان مراجعه برای تهیه داروهای اعصاب و روان شده‌اند.

افزایش نگران‌کننده مصرف داروهای ضدافسردگی بین زنان و جوانان بعد از اعتراضات؛ از هر ۵ نسخه یکی داروی اعصاب و روان است!
کد خبر: 632247
|
۱۴۰۲/۰۶/۲۶ ۰۸:۴۸:۵۰

روزنامه هم میهن در گزارشی از افزایش مصرف داروهای اعصاب و روان بعد از اعتراضات سال گذشت خبر داده و نوشته بیشتر مصرف‌کنندگان نیز زنان و جوانان هستند.

به گزارش هم میهن، در یک‌سال اخیر، اغلب داروخانه‌داران و داروسازانی که مسئولان فنی‌اند یا خودشان داروخانه دارند، متوجه تفاوت قابل‌توجه در میزان مراجعه برای تهیه داروهای اعصاب و روان شده‌اند.  آنطور که بررسی‌های‌شان نشان می‌دهد از حدود یک‌سال‌اخیر، میزان مراجعه جوانان برای خرید داروهای ضدافسردگی، ضد استرس و خواب‌آور بالا رفته است؛ اتفاقی که شاید تا پیش‌ازآن به‌این‌اندازه شاهدش نبوده‌اند.

هم میهن در ادامه به نقل از مسئول فنی یک داروخانه‌ دولتی نوشت: از هر 5نسخه‌ای که به داروخانه‌ می‌آید، یکی مربوط به داروهای اعصاب و روان است. اغلب زنان و جوانان، مراجعه‌کننده‌ها برای داروهای روانند و داروهای ضدافسردگی، ضداسترس و خواب‌آور بیشترین تقاضا را دارد؛ داروهایی در گروه اس‌اس‌آر‌آی‌ها که ضدافسردگی‌اند و داروهایی مثل کلونازپام، لورازپام، کلردیازپوکساید و آلپرازولام. آسنترا هم رکورددار است. با اینکه داروهای اعصاب و روان بدون نسخه داده نمی‌شود اما مراجعه برای تهیه داروی بدون‌نسخه، زیاد شده که یکی از دلایل آن تمایل نداشتن برای مراجعه به پزشک است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها