کد خبر: 631588
|
۱۴۰۲/۰۶/۲۰ ۰۸:۵۰:۰۰
| |

تحلیل روزنامه اسرائیلی جروزالم پست:

سامانه ایرانی «صیاد» تهدیدات را از دور شناسایی و در صورت نیاز نابود می‌کند

یک رسانه اسرائیلی در تحلیلی در خصوص سامانه پدافندی «صیاد» نوشت: سامانه صیاد ممکن است از اس-۲۰۰ پیشرفته‌تر باشد، اما برد آن مشابه است. ایران به خود می‌بالد که پدافند این کشور می‌تواند پهپادها و سایر تهدیدات را در بردهای دور شناسایی کرده و در صورت نیاز آنها را نابود کند.

سامانه ایرانی «صیاد» تهدیدات را از دور شناسایی و در صورت نیاز نابود می‌کند
کد خبر: 631588
|
۱۴۰۲/۰۶/۲۰ ۰۸:۵۰:۰۰

روزنامه «جروزالم پست» در مطلبی به قلم «سث جی فرانتسمن» نوشت، ایران اعلام کرده که سامانه صیاد می تواند تا ۲۴ هدف را در یک زمان در فاصله حدود ۱۸۰ کیلومتری شناسایی کند. سپس می‌تواند تا ۱۲ مورد از آن اهداف را درگیر کند.

به گزارش فارس و به نوشته این روزنامه، فعالیت سامانه صیاد به شکلی است که تهدیدها را شناسایی، سپس ردیابی و اولویت بندی کرده و سرانجام به آنها شلیک کند.

فرمانده‌هان نظامی ایران هشدار دادند که ایران قادر منافع حیاتی و حساس دشمنان را در همه جا هدف قرار دهد.

سامانه صیاد

جروزالم پست نوشت، سامانه صیاد ممکن است از اس-۲۰۰ پیشرفته‌تر باشد، اما برد آن مشابه است. ایران به خود می‌بالد که پدافند این کشور می‌تواند پهپادها و سایر تهدیدات را در بردهای دور شناسایی کرده و در صورت نیاز آنها را نابود کند.

 به نوشته این روزنامه ،ایران همچنین  خواهان خرید هواپیماهای جنگنده جدید است و اخیرا از هواپیمای آموزشی «یاک» که از روسیه دریافت کرده، رونمایی کرده است. این هواپیما پیشرفته‌ترین جت سریع در خدمت ایران است که در نوسازی نیروی هوایی ایران  تاثیر گذار خواهد بود. ایران همچنین ممکن است ارزش یاک-۱۳۰ را در نقش حملات سبک ببیند.

سامانه صیاد

وبگاه آمریکایی «درایو»  در این باره  نوشت، گزارش‌ها حاکی از آن است که روسیه در آخرین نمونه از افزایش روابط نظامی با ایران  جت های آموزشی یاک-۱۳۰  را به ایران تحویل داده است. ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که یک فروند یاک-۱۳۰در حال تاکسی (حرکت در باند) در فرودگاه اصفهان است. اگرچه هواپیمای آموزشی یاک-۱۳۰ یک گام کاملا قطعی به سوخو-۳۵ نیست اما قطعا ایران را به بهره برداری از جنگنده‌های پیشرفته روسی نزدیک می‌کند.

وبگاه معتبر «جینز دیفنس» نیز نوشت، تصاویر منتشر شده در اینترنت فاش کرد که ایران تعداد نامعلومی از هواپیماهای آموزشی جت پیشرفته یاکولف یاک-۱۳۰  از روسیه دریافت کرده است. دستکم یک فروند هواپیما در خطوط نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران با شماره سریال ۷-۹۷۰۱ در حال پرواز در پایگاه هشتم تاکتیکی اصفهان فیلمبرداری شده است.

این وبگاه نوشت، یاک -۱۳۰ از نظر ظاهری شبیه به لئوناردو M-۳۴۶ ساخت ایتالیاست. این جت  یک هواپیمای جت آموزشی پیشرفته دو سرنشینه و دو موتوره با قابلیت حملات سبک در ارتفاع پایین است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها