کد خبر: 569657
|
۱۴۰۱/۰۵/۲۹ ۱۶:۳۵:۳۷
| |

آمریکا بالگرد تهاجمی به جمهوری چک اهدا می‌کند

وزیر دفاع جمهوری چک اعلام کرد آمریکا هشت فروند بالگرد نظامی به این کشور «اهدا» کرده است.

آمریکا بالگرد تهاجمی به جمهوری چک اهدا می‌کند
کد خبر: 569657
|
۱۴۰۱/۰۵/۲۹ ۱۶:۳۵:۳۷

وزارت دفاع جمهوری چک اعلام کرد دولت آمریکا با اهدای هشت فروند بالگرد نظامی به این کشور موافقت کرده است.

​به گزارش فارس، به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، این وزارتخانه اعلام کرد، این بالگردهای اهدایی شامل ۲ فروند بالگرد تدارکاتی و ۶ فروند بالگرد تهاجمی هستند.

«یانا سرنوچووا» وزیر دفاع جمهوری چک در این باره گفت، کشورش قصد دارد با خریدهای تسلیحات جدید، نیروی نظامی خود را تقویت کند.

وزیر دفاع جمهوری چک افزود: «ما به خرید هواپیماهای جنگنده جدید، خودروهای زرهی پیاده‌نظام و پهپاد در آینده نزدیک مشتاق هستیم».

او با اشاره به درگیری‌های چند ماه اخیر میان روسیه و اوکراین گفت: «اگر نمی‌خواهیم این جنگ به جایی نزدیک به مرزهای ما برسد باید این کار را انجام دهیم».

سفارت آمریکا در پراگ ضمن تأیید اهدای این بالگردها اعلام کرد جمهوری چک فقط هزینه انتقال و به‌روزسانی برای آن‌ها پرداخت خواهد کرد.

وزرای دفاع جمهوری چک و آمریکا

وزارت دفاع آمریکا روز جمعه از بسته کمک‌های نظامی جدید به اوکراین به ارزش ۷۷۵ میلیون دلار خبر داد که شامل مهمات و پهپاد می‌باشد.

بر اساس اعلام پنتاگون، این بسته کمک‌های نظامی شامل ۱۵ پهپاد شناسایی و مهمات برای سامانه موشکی هایمارس است. در کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین، ۱۰۰۰ موشک تاو و هزار موشک ضد تانک جاولین نیز در نظر گرفته شده است.

در همین حال وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد، تعدادی از جنگنده‌ها و موشک‌های اَبَر فراصوت خود را به منطقه «کالینینگراد» منتقل کرده است. «ایوان نچایف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای نوشت، انتقال این تجهیزات و تسلیحات نظامی به خاک اروپای شرقی به‌خاطر احتمال وقوع درگیری با کشورهای غربی است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها