کد خبر: 630677
|
۱۴۰۲/۰۶/۱۳ ۱۰:۴۵:۰۰
| |

روایت ولی‌الله سیف از ترس روحانی درباره اقدام درخصوص یک بانک زیان‌ده

رئیس کل اسبق بانک مرکزی اظهار کرد که در یکی از جلسات ستاد اقتصادی دولت، رئیس جمهور را از کاهش شاخص بورس به دلیل حسابرسی از یکی از بانک‌های زیان‌ده ترساندند.

روایت ولی‌الله سیف از ترس روحانی درباره اقدام درخصوص یک بانک زیان‌ده
کد خبر: 630677
|
۱۴۰۲/۰۶/۱۳ ۱۰:۴۵:۰۰

در ویدئویی کوتاه که از سخنرانی ولی‌الله سیف، رئیس کل اسبق بانک مرکزی در فضای مجازی منتشر شده، این مقام مسئول در دولت گذشته درباره یکی از بانک‌های زیان‌ده اینگونه توضیح داد که یک بانک ۱۰ هزار میلیارد تومان سود نشان داده بود که با اعمال بندهای شرط گزارش حسابرسی تبدیل به ۲۰ هزار میلیارد زیان می‌شد. بانک مرکزی جلوی آن را گرفت و اعلام کرد که باید این بندها اعمال شود.

به گزارش ایسنا، وی افزود: یکی از مشکلات این بود که تصور می‌کردیم در گزارش حسابرسی خیلی نکات دیده نمی‌شود، اما این طور نبود و تبدیل به بند شرط شده بود. به همین دلیل گفتیم باید این موارد را محاسبه و بعد اعلام کنید.

سیف ادامه داد: مدیر عامل بانک مربوطه نزد وزیر رفت و وزیر به او گفت که خودم موضوع را حل می کنم. نهایتا موضوع به ستاد اقتصادی دولت کشیده شد. در این جلسه پس از استدلال وزیر و توضیحات من، رییس جمهور تقریبا قانع شده بود که حرف بانک مرکزی درست است و باید اجرا شود. یکی از وزرا به رییس جمهور گفت که سال‌هاست نظام بانکی اینگونه گزارش می‌دهد اما سیف اصرار دارد که در دوره شما همه این‌ها افشا شود. یکی از اثرات این اقدام این است که سهم این بانک در بورس پایین می‌آید و اگر شاخص‌های بورس پایین آمد، به عملکرد شما تبدیل می‌شود.

رییس کل اسبق بانک مرکزی گفت:به همین دلیل است که می‌گویم بانک مرکزی به تنهایی نمی‌تواند کاری را از پیش ببرد. در آن جلسه ناگهان رییس جمهور سست شد که با اعمال وظیفه بانک مرکزی، شاخص بورس کاهش پیدا می‌کند و خطاب به من به عنوان رییس کل بانک مرکزی گفت "قدری مدارا کن".

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • ناشناس ارسالی در
    دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۲

    آره فقط رئیسی نمی ترسه چون از درک واقعی از وضعیت جامعه نداره.

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها