کد خبر: 628862
|
۱۴۰۲/۰۶/۰۱ ۲۲:۰۰:۰۰
| |

روزنامه هم‌میهن مطرح کرد:

سوال منطقی از وزیر ارتباطات؛ می‌گویید جای دیگری برای فیلترینگ تصمیم می‌گیرد، خب صریح بفرمایید کجاست!

روزنامه هم میهن نوشت: وزیر ارتباطات همیشه در برابر این پرسش که چرا فیلتر می‌کنید؟ می‌گوید که به ما مربوط نیست، جای دیگری تصمیم می‌گیرند. خُب، خیلی صریح بفرمایید که کجاست و چگونه باید پاسخگو باشند. اینکه پاسخ نشد.

سوال منطقی از وزیر ارتباطات؛ می‌گویید جای دیگری برای فیلترینگ تصمیم می‌گیرد، خب صریح بفرمایید کجاست!
کد خبر: 628862
|
۱۴۰۲/۰۶/۰۱ ۲۲:۰۰:۰۰

روزنامه هم‌میهن از وزیر ارتباطات خواسته اعلام کند چه فرد و نهادی مسئولیت فیلترینگ را بر عهده دارد.

به گزارش هم میهن، امروز یکی از همکاران که نیازمند فیلترشکن بود از طریقی استعلام گرفت، پاسخ این بود: هر ماه 150 هزار تومان و با سرعت بالا 200 هزار تومان. اگر سرمقاله را در همین جا پایان دهیم باز هم قضیه روشن است و کم و کسری ندارد؛ چون معلوم است که چرا بساط سراسر زیان‌بار فیلترینگ برچیده نمی‌شود. وزیر ارتباطات همیشه در برابر این پرسش که چرا فیلتر می‌کنید؟ می‌گوید که به ما مربوط نیست، جای دیگری تصمیم می‌گیرند. خُب، خیلی صریح بفرمایید که کجاست و چگونه باید پاسخگو باشند. اینکه پاسخ نشد. حتی اگر جای دیگری هم تصمیم گرفته است شما هستید که باید اجرا کنید، اگر قبول دارید خودتان دفاع کنید، اگر قبول ندارید رسماً اعلام نمایید.

این روزنامه در ادامه نوشته است: 150 هزار تومان به ازای هر ماه استفاده از فیلترشکن رقم وحشتناکی است. طبق اظهارات مقامات رسمی بررسی‌ها نشان می‌دهد که ۶۴ درصد از کاربران از فیلترشکن استفاده می‌کنند و سهم پهنای باند ناشناس به ۲۵ درصد رسیده است. تعداد قابل‌توجهی از سایت‌های مورد نیاز شهروندان با اعمال تحریم و عدم دسترسی مواجه است. اگر فقط ۱۰ درصد کسانی که از فیلترشکن استفاده می‌کنند، از فیلترشکن‌های پولی استفاده کنند حداقل 3 میلیون نفر خواهند شد که ماهانه بالغ بر 450 میلیارد تومان می‌شود و این رقم بسیار بالایی است. اگر عوارض استفاده از فیلترینگ که آن نیز فراوان است به این رقم اضافه شود، ابعاد مالی ماجرا روشن می‌شود که چرا فیلترینگ را بر نمی‌دارند. کسانی هستند که از این سود کلان نمی‌گذرند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها