کد خبر: 627435
|
۱۴۰۲/۰۵/۲۲ ۱۹:۳۶:۳۴
| |

تیراندازی در حرم شاهچراغ/ یک نفر به شهادت رسید، 11 نفر بازداشت شدند + جزئیات و ویدئو

حرم شاهچراغ در شیراز برای بار دوم در یک سال گذشته مورد تجاوز تروریست‌ها قرار گرفت. در این حمله تروریستی تا به حال دو نفر به شهادت رسیده‌اند و 6 نفر هم مجروح شده‌اند.گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله را پذیرفته است.

تیراندازی در حرم شاهچراغ/ یک نفر به شهادت رسید، 11 نفر بازداشت شدند + جزئیات و ویدئو
کد خبر: 627435
|
۱۴۰۲/۰۵/۲۲ ۱۹:۳۶:۳۴

خبرگزاری تسنیم با اعلام خبر «تیراندازی در حرم شاهچراغ» نوشت: گفته می‌شود که تاکنون دوتن از خادمان این حرم به شهادت رسیده‌اند. تروریست‌ها از باب‌المهدی وارد حرم شده بودند.

خبرگزاری ایسنا نیز در اینباره نوشته است: دقایقی پیش یک تروریست مسلح از درب باب‌المهدی حرم حضرت شاهچراغ قصد ورود به حرم را داشته است که با مقاومت و مواجهه نیروهای حفاظت از حرم مواجه می شود.

 چند ماه پیش نیز عملیات تروریستی دیگری در حرم شاهچراغ باعث شهادت ۱۳ نفر از هم‌وطنانمان شده بود.

اولین تصویر از حمله تروریستی به حرم شاهچراغ نیز منتشر شده است. اینجا ببینید.

جزئیات دستگیری تروریست‌های حمله تروریستی به حرم شاهچراغ

خبرگزاری تسنیم همچنین نوشته است که در عملیات تروریستی امروز در شاهچراغ شیراز تعداد تروریست‌ها دو نفر بوده‌اند که به سمت افراد حاضر در ورودی تیراندازی می‌کنند، یکی از تروریست‌ها تاکنون دستگیر شده و فرد دیگر فعلاً متواری است.

تصویر جدید از صحن خونین شاهچراغ پس از حمله تروریستی امشب را اینجا ببینید.

خبر گزاری دولت نوشت: به گفته یک منبع آگاه در پی حمله تروریستی دو مهاجم مسلح به حرم مطهر شاهچراغ تا کنون ۴ نفر به شهادت رسیده اند.

یکی از تروریست‌ها تاکنون دستگیر شده و فرد دیگر فعلاً متواری است.

استاندار فارس می گوید: حادثه تیراندازی در حرم شاهچراغ(ع) تا این لحظه یک شهید و ۵ مجروح برجا گذاشته است.

چند ماه پیش نیز حمله دیگری در حرم شاه‌چراغ باعث شهادت ۱۳ نفر از هم‌وطنانمان شده بود.

اولین ویدئو از لحظه حمله تروریستی در شاهچراغ را مشاهده کنید.

شبکه خبر در پی انجام حمله تروریستی شاهچراغ در زیرنویسی به نقل از بی بی سی نوشت: داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است.

به گزارش چندثانیه این در حالی است که مجری شبکه خبر همچنان اعلام می کند براساس منابع غیررسمی داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است.

ویدیویی از لحظۀ دستگیری تروریست حملۀ شاهچراغ علیه‌السلام را ببینید.

ابراهیم عزیزی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به حمله تروریستی عصر امروز به حرم شاهچراغ، اظهار داشت: فردا دوشنبه این حمله تروریستی با فوریت در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بررسی خواهد شد و گزارش آن در اسرع وقت به اطلاع مردم ایران رسانده خواهد شد.

در این ویدئو اولین فیلم از دوربین‌های مدار بسته حرم شاهچراغ و لحظه ورود تروریست داعشی را مشاهده می‌کنید.

کانال سپاه قدس نوشت: این فرد تروریست حدود ۲۴۰ تیر جنگی با خود به همراه داشته که موفق به شلیک ۱۱ تیر آن شده است.

به گزارش خبرآنلاین، فرمانده سپاه فجر فارس گفت :۴ نفر از عوامل انتظامات در ورودی حرم تیر خوردند و یک نفر به شهادت رسید.

فرد تروریست مسلح به اسلحه لول بلند با همراه داشتن ۸ خشاب جنگی از بیرون از حرم اقدام به تیراندازی می‌کند.

این فرد تروریست حدود ۲۴۰ تیر جنگی با خود به همراه داشته که موفق به شلیک ۱۱ تیر آن شده است.

آخرین وضعیت مجروحان حادثه تروریستی شاهچراغ شیراز؛ چند نفر شهید شدند؟

سید وحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز درخصوص حمله تروریستی شب گذشته به شاهچراغ گفت: بلافاصله بعد از اعلام حادثه، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۹ آمبولانس و ۲ موتولانس به صحنه اعزام و مصدومان در حالت حمایتی کامل به بیمارستان‌های مختلف اعزام شدند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در این حادثه از ۹ مجروح، ۵ نفر به بیمارستان نمازی، یک نفر به بیمارستان شهید رجایی و ۳ نفر به بیمارستان مسلمین منتقل شدند.

حسینی خاطرنشان کرد: یکی از مصدومان متاسفانه در حین انتقال به بیمارستان مسلمین، شهید شد و از ۲ مصدوم منتقل شده به این بیمارستان، یک نفر که دچار شوک قلبی شده بود، بهبود یافت و ساعتی بعد مرخص شد.

وی با اشاره به اینکه سومین مصدوم منتقل شده به بیمارستان مسلمین تحت عمل جراحی قرار گرفت و اکنون وضعیت پایداری دارد، گفت: ۵ مصدوم منتقل شده به بیمارستان نمازی، با گلوله‌هایی که به شکم، قفسه سینه و صورتشان اصابت کرده بود، به شدت مجروح شده بودند.

گلوله‌هایی که به شکم، قفسه سینه و صورتشان اصابت کرده بود، به شدت مجروح شده بودند.

افزایش مظنونان دستگیر شده حادثه تروریستی شاهچراغ به 10 نفر

اکنون ۱۰ مظنون در این ارتباط از سوی نیروهای امنیتی استان فارس دستگیر شده‌اند و عملیات برای شناسایی سایر عوامل دخیل در این حادثه ادامه دارد.

براساس گزارش تسنیم، در حال حاضر بازجویی از تروریست حادثه شاهچراغ برای شناسایی سرنخ‌های جدید ادامه دارد.

تاکنون ۱۰ مظنون در این ارتباط از سوی نیروهای امنیتی استان فارس دستگیر شده‌اند و عملیات برای شناسایی سایر عوامل دخیل در این حادثه ادامه دارد.

سرنخ‌های جدیدی از حمله تروریستی به شاهچراغ به دست آمده است

فداحسین مالکی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره اطلاعات جدید به‌دست آمده از حادثه تروریستی شاهچراغ اطلاعاتی مطرح کرده است که بخش‌هایی از آن را در ادامه می‌خوانید:

  • کمیسیون امنیت ملی در حادثه اولیه شیراز در راس یک هیاتی در آنجا حضور پیدا کرد و تمام ابعاد حادثه را مورد بررسی قرارداد و جلسات متعددی انجام شد و نیروهای امنیتی با یک نگاه جدیدی نسبت به این مراکز حساسیت خود را نشان دادند .
  • نمونه آن دیشب است که دیدیم که فرد تروریست با توجه به هوشیاری مامورین دستگیر شد و این هوشیاری نیروهای امنتی بود که باعث شد فرد تروریست نتواند از لایه دوم عبور کند و در همانجا وی را دستگیر کردند.
  •  حتی می توانستند وی را در همان ابتدا با تیر بزنند تا اینکه وی را دستگیر کنند ولی اینکار را نکردند تا با دستگیری وی به یک سری سرنخ های جدیدی برسند.
  • سرنخ های جدیدی به دست آمده و تعدادی هم دستگیر شده اند. طبیعی است که ما باید نسبت به اینگونه مراکز در سراسر کشور حساسیت‌های خاصی داشته باشیم. 

یکی از مجروحان حادثه تروریستی شب گذشته شیراز، به شهادت رسید‌

رئیس کل دادگستری استان فارس اعلام کرد: محمد جهانگیری، از مجروحان حادثه تروریستی شب گذشته شیراز به شهادت رسید.

به گزارش مهر، شهید جهانگیری که از ناحیه شکم مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود، دو بار تحت عمل جراحی قرار گرفت و به دلیل شدن جراحت شهید شد.

محمد جهانگیری - شهید شاهچراغ

 

برخی منابع اطلاعات جدیدی درباره تروریست واقعه‌ی ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ شاهچراغ (ع) شیراز رحمت الله نوروزاف اعلام کردند.

به گزارش تسنیم، بر اساس این اخبار، رحمت الله نوروزاف با اسم تشکیلاتی سلمان اسلم‌یار ابتدا از طریق فضای مجازی با یکی از سرپل‌های داعش ارتباط می‌گیرد.

وی سپس برای همکاری عملیاتی با داعش به ترکیه می‌رود و آنجا عملاً عضوی از داعش می‌شود.

نوروزوف تاجیک‌تبار سپس به افغانستان رفته و آنجا نزدیک به ۳ ماه تحت آموزش‌های داعش برای عملیات تروریستی مدنظر قرار می‌گیرد و نهایتاً برای اقدام تروریستی وارد ایران می‌شود و در ۲۲ تیرماه جنایت خود را رقم می‌زند.

افشای جزئیاتی جدید از عملیات تروریستی شاهچراغ

فردی که این اقدام تروریستی را انجام داده اصالتا تاجیکی است، در روسیه تحصیل کرده و در یکی از کشورهای همسایه آموزش دیده است.

این فرد به دنبال عملیات تروریستی در ایام عاشورا در شیراز بود که موفق نشد. نهایتا رفت‌وآمدهایی در حرم شاهچراغ داشته و کاملا وضعیت را شناسایی کرده و بعد با اسحله‌ای مجهز به ۷ خشاب و ۲۷۰ تیر آماده می‌کند. قصد او حمله در زمان نماز به نمازگزاران بوده تا تلفات سنگین‌تری داشته باشد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • ناشناس ارسالی در
    دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۲

    باورش سخته صحنهای حمله خیلی مشکوک به ساختگی بودن هستند تروریست که 240فشنگ همراهش بوده مثل یه ناتوان دستگیر شد😂

  • ناشناس ارسالی در
    دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۲

    هدف از اینهمه تناقض در اینگونه خبرها چه ازطرف مقامات وچه ازطرف رسانه ها چیست مثلا تعداد شهدا یا تعداد تروریست ها دفعه قبل هم تناقضات بسیار زیاد بود آنوقت رسانه های خارجی تحلیل میکنند که احتمالا کارخودسان است شما آنها را متهم به دروغگویی میکنید رسانه ملی میگوید یک شهید شما می گویید چهارشهید

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها