کد خبر: 625107
|
۱۴۰۲/۰۵/۰۸ ۱۲:۳۰:۰۰
| |

سخنگوی جبهه اصلاحات:

به‌زودی مواضع جریان اصلاحات درباره انتخابات مجلس اعلام خواهد شد

سخنگوی جبهه اصلاحات گفت: مواضع جریان اصلاحات درباره انتخابات مجلس شورای اسلامی به زودی اعلام می شود.

به‌زودی مواضع جریان اصلاحات درباره انتخابات مجلس اعلام خواهد شد
کد خبر: 625107
|
۱۴۰۲/۰۵/۰۸ ۱۲:۳۰:۰۰

براساس قانون جدید انتخابات مجلس، داوطلبان از روز ۱۶ مرداد به مدت یک هفته فرصت دارند از طریق سامانه‌ای که وزارت کشور اعلام می‌کند، به صورت الکترونیکی ثبت نام‌ کنند. افرادی که در این مرحله ثبت‌نام نکنند، امکان ثبت نام اصلی در مهرماه را نخواهند داشت.

جواد امام سخنگوی جبهه اصلاحات درباره چگونگی ورود این جریان به انتخابات مجلس دوازدهم، اظهار کرد:«اعلام شده است که ۱۶ مرداد ثبت نام اولیه انتخابات مجلس شورای اسلامی آغاز می‌شود. این موضوع در دستور کار جبهه اصلاحات قرار دارد و در جلسه یکشنبه این هفته جبهه اصلاحات، مواضع درباره این انتخابات اعلام می شود.

 

به گزارش ایسنا بخش هایی از گفت و گوی جواد امام را در ادامه می خوانید:

  • همزمان با تصویب این قانون در شورای نگهبان، وزیر کشور اعلام کرد که روز ۱۶ مرداد ثبت‌نام اولیه آغاز می‌شود در حالیکه پس از تایید شورای نگهبان، باید ابتدا رئیس مجلس و در ادامه رئیس‌جمهور قانون را ابلاغ کند و ۱۵ روز پس از انتشار در روزنامه رسمی، قانون لازم‌الاجرا می‌شود. در حالی که شورای نگهبان روز سوم مرداد اعلام کرد قانون را تایید کرده و وزارت کشور هم روز ۱۶ مرداد را روز ثبت‌نام اعلام کرده است بنابراین روند اجرای قانون براساس رویه‌های معمول پیش نرفته است.
  • این اقدام اشتباه بوده و می‌تواند به کاهش مشارکت جریان‌های سیاسی در انتخابات منجر شود. از سویی قانون جدید این ایراد را دارد که اگر کسی رای‌ آورد و وارد مجلس شد، قبل از اینکه اعتبارنامه او تایید شود، نهاد نظارتی می‌تواند او را ردصلاحیت کند.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها