کد خبر: 624965
|
۱۴۰۲/۰۵/۰۷ ۱۷:۰۵:۲۶
| |

شهریار حیدری، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

حتما برجام احیا خواهد شد/ پیام‌های مستقیم و غیرمستقیم آمریکا به وزارت خارجه ایران برای برگزاری جلسات احیا برجام

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: از طرف امریکا به صورت مستقیم و غیرمستقیم پیام هایی به وزارت خارجه ما برای برقراری و برگزاری جلسات برجام منعکس شده؛ البته وقتی موضوع در مناظرات انتخابات ریاست جمهوری امریکا مطرح می شود ، مذاکره و بحث برجام را رد می کنند اما در عالم واقع تمایل دارند که برجام به نتیجه برسد.

حتما برجام احیا خواهد شد/ پیام‌های مستقیم و غیرمستقیم آمریکا به وزارت خارجه ایران برای برگزاری جلسات احیا برجام
کد خبر: 624965
|
۱۴۰۲/۰۵/۰۷ ۱۷:۰۵:۲۶

شهریار حیدری، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در تحلیلی از سرانجام احیای برجام گفت: متاسفانه برجام از مسیر اصلی و تخصصی خارج شده و بیشتر تحت تاثیر لابی‌های صهیونیستی- آمریکایی است.

به گزارش جمهوریت، مهمترین بخش‌های این گفت و گو را در ادامه می‌خوانید:

  • پروسه واقعی و تخصصی برجام این است که باید مذاکرات برجام شروع شده و با توافق مثبت پایان یابد ، منتها متاسفانه لابی‌های صهیونیستی- آمریکایی برای طولانی تر شدن برجام کاملا فعال هستند اما قطعا آینده برجام بدین شکل است که طرف های برجام با جمهوری اسلامی مذاکره کرده و نهایتا به یک توافق می رسند چون دیگر بحثی غیر از توافق باقی نمانده است.
  • اکنون پیام های مختلفی از طرف کشورهای اروپایی داده می شود و از طرف امریکا به صورت مستقیم و غیرمستقیم نیز پیام هایی به وزارت خارجه ما برای برقراری و برگزاری جلسات برجام منعکس شده است؛ البته وقتی این مسائل در مناظرات مربوط به انتخابات ریاست جمهوری امریکا مطرح می شود ، مذاکره و بحث برجام را رد می کنند ، حال اینکه در عالم واقع ؛ این ها درخواست مذاکره داشته و تمایل دارند که برجام به نتیجه برسد.
  • بر این اساس در نشست آینده برجام، نتایج مثبتی بدست آمده و حتما به توافق خواهند رسید.
  • ممکن است که مذاکرات تا بعد از انتخابات آمریکا هم طول بکشد اما در حال حاضر دو نظریه براساس لابی ها، رایزنی ها و پیام ها و مطالب در آمریکا مطرح می شود؛ یکی اینکه هر چه سریعتر توافق شود و دیگر اینکه طولانی شود.
  • جریان رادیکال در آمریکا مخالف توافق برجام است، اجمع بندی دولت آمریکا و دولت های مذاکره کننده در برجام این است که در آینده مذاکرات برجام در محل و یا مکانی صورت گیرد، حتی کشور عمان رایزنی هایی داشته و میزبانی را قبول کرده است لذا حتما برجام احیا خواهد شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها