کد خبر: 624658
|
۱۴۰۲/۰۵/۰۵ ۱۲:۰۰:۲۹
| |

بابک نگاهداری، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس:

مدیر باشرف به مردم وعده غیرقابل‌تحقق نمی‌دهد

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس تاکید کرد: شرف هیچ‌گاه اجازه نمی‌دهد یک مدیر به مردم وعده‌ای دهد که که قابلیت اجرا نداشته باشد. یک مدیر باشرف مدیری است که در مسئولیتش از نمایش و عوام‌فریبی به دور باشد.

مدیر باشرف به مردم وعده غیرقابل‌تحقق نمی‌دهد
کد خبر: 624658
|
۱۴۰۲/۰۵/۰۵ ۱۲:۰۰:۲۹

 بابک نگاهداری، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی  با اشاره به جایگاه شرف در سطوح مختلف روابط فردی، ملی و بین‌المللی و در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، گفت: به عنوان نمونه در عرصه اقتصادی، شرف اجازه نمی‌دهد یک تاجر و فعال اقتصادی دست به اقداماتی بزند که بازار کشور مختل شود و حق سایر مردم ضایع شود. همچنین در این عرصه آن دسته از افرادی که برخلاف تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر همبستگی و حفظ وحدت جامعه رفتار می‌کنند و با گفتار و کردارشان، شکاف اجتماعی و دوقطبی را میان مردم جامعه را گسترش می‌دهند، در نقطه‌ای بسیار دور از شرف قرار دارند.

به گزارش مهر، نگاهداری گفت: شرف در عرصه‌ی بین‌الملل نیز قابل ظهور و ارزیابی است. دشمنان و بدخواهان جمهوری اسلامی اگر بهره‌ای از شرف برده بودند، هیچ‌گاه علیه مردم ایران تحریم‌های دارویی را اعمال نمی‌کردند. استکبار جهانی اگر شرف داشت، هرگز برای کسب منافع مالی و تسلیحاتی جنگ‌های گسترده را علیه زنان و کودکان بی‌گناه کشورهای مختلف راه نمی‌انداخت.

وی مسئله شرف را یک عنصر تأثیرگذار در حکمرانی و مدیریت دانست و گفت: شرف هیچ‌گاه اجازه نمی‌دهد یک مدیر به مردم وعده‌ای دهد که که قابلیت اجرا نداشته باشد. یک مدیر باشرف مدیری است که در مسئولیتش از نمایش و عوام‌فریبی به دور باشد و به جای تلاش برای کسب مقام‌های بالاتر، در جهت انجام وظایف جاری خود تلاش کند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود عنوان کرد: البته باید توجه کنیم که متأسفانه نقطه مقابل شرافت و بزرگی هم وجود دارد؛ به عنوان مثال برخی از افراد خارج‌نشین که با رسانه و پول دشمنان ایران، در تلاش برای ایجاد اجماع علیه مردم کشورمان هستند، بهره‌ای از شرف نبرده‌اند، زیرا یکی از ویژگی‌های برجسته شرافت، وطن‌دوستی است.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس، ذات انقلابی‌گری را آمیخته با شرافت دانست و اظهار داشت: انسان باشرف انسانی است که از آسایش و راحتی خود برای آرامش کشورش می‌گذرد و فرد انقلابی هم کسی است که در مقاطعی از تاریخ، زندگی و آینده خودش را به مخاطره انداخته که این انقلاب شکل بگیرد و مردم زندگی بهتری را تجربه کنند.

وی خاطرنشان کرد: لازم است در تحلیل‌ها و ارزیابی‌های خود در خصوص افراد، اتفاقات و جریانات مختلف، به مؤلفه شرف به عنوان یک مؤلفه راهبردی توجه داشته باشیم. اگر خون شرف در شریان‌های جامعه جاری نشود، این شریان‌ها هیچ‌گاه برای ایران عزیز ما حیات‌بخش نخواهند بود و در واقع شرف، بزرگترین سرمایه یک ایرانی است. نگاهداری ابراز امیدواری کرد که شرافت حسینی بیش از گذشته در میان ایرانیان رواج پیدا کند و جامعه ایران در ادامه مسیر حرکت خود به علو و بزرگی که در مفهوم شرف نهفته است، دست یابد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها