کد خبر: 624325
|
۱۴۰۲/۰۵/۰۳ ۲۰:۴۰:۰۰
| |

روزنامه اطلاعات:

کاش حوزه به دولت وابسته نمی‌شد تا مردم همه مشکلات را به پای روحانیت نمی‌نوشتند

روزنامه اطلاعات نوشت: کاش کاری نمی‌کردیم که حال هر کمی و کاستی که در امور اجرایی دیده می‌شود و هر نابسامانی که در اداره کشور وجود دارد آن را به حساب روحانی و روحانیت بگذارند.

کاش حوزه به دولت وابسته نمی‌شد تا مردم همه مشکلات را به پای روحانیت نمی‌نوشتند
کد خبر: 624325
|
۱۴۰۲/۰۵/۰۳ ۲۰:۴۰:۰۰

روزنامه اطلاعات از وابستگی مالی و اتکای حوزه‌های علمیه به دولت انتقاد کرده و نوشته کاش این اتفاق نمی‌افتاد تا مردن هر کم‌وکاستی را به پای روحانیت نمی‌نوشتند.

به گزارش اطلاعات، در سال‌های قبل رهبری هر ساله یک سفر استانی داشتند. در سفر به استان فارس به همراه برادر عزیزم حاج حسین حرمی که از جمله نازنینانی بود که کرونا او را از ما گرفت، در هیأت بودیم. دیدار با روحانیون از جمله برنامه‌های سفر بود. مرحوم آیت‌الله حائری خوشامد گفت و از مشکلات طلاب و کمی بودجه حوزه سخن گفت و درخواست کمک داشت. آیت‌الله خامنه‌ای ضمن قبول مشکلات طلبه‌ها و حوزه‌های علمیه ضرورت اتکای روحانیت به مردم و پرهیز از وابستگی به دولت را مطرح و محترمانه با این پیشنهاد مخالفت کردند. استدلال درستی هم بود.

این روزنامه در ادامه نوشته است: کاش از ابتدای انقلاب تا حال به این منطق و راهبرد درست عمل می‌شد و کاش کاری نمی‌کردیم که حال هر کمی و کاستی که در امور اجرایی دیده می‌شود و هر نابسامانی که در اداره کشور وجود دارد آن را به حساب روحانی و روحانیت بگذارند و کاش این همه گسترده و فراگیر احساس ضرورت نمی‌کردیم که حضور روحانیون در مناصب تصمیم‌گیری و قدرت و امور اجرایی پررنگ شود که مقّوم این گزاره نادرست باشد که هر مشکلی که هست از سر حکومت روحانیان است و اما آیا واقعاً چنین است؟ آیا همه جا روحانیون سرکارند و همه چیز تقصیر آنهاست؟

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها