کد خبر: 623214
|
۱۴۰۲/۰۴/۲۷ ۱۵:۴۰:۰۰
| |

سوال یک روزنامه از رئیس مجلس: چرا خسارت اماکن پلمب شده پرداخت نمی‌شود؟

روزنامه هم میهن نوشت: از آقای رئیس مجلس پرسید که اگر این کار غیرقانونی است که هست و تاکنون نیز بارها و بارها حقوقدانان به آن اشاره کرده‌اند، پس چرا اجرا می‌شد؟چرا خسارت اماکن پلمب‌شده پرداخت نمی‌شود؟

سوال یک روزنامه از رئیس مجلس: چرا خسارت اماکن  پلمب شده پرداخت نمی‌شود؟
کد خبر: 623214
|
۱۴۰۲/۰۴/۲۷ ۱۵:۴۰:۰۰

روزنامه هم میهن در سرمقاله امروز خود با استناد به اظهارات رییس مجلس مبنی بر اینکه پلیس نمی‌تواند جایی را پلمب کند از نمایندگان مجلس پرسیده پس چرا این کار انجام شد و اکنون به خسارت اماکن پلمب‌شده پرداخت نمی‌شود؟

به گزارش هم میهن، روز گذشته رئیس مجلس درباره قانون حجاب نکاتی را اظهار داشت: «درباره این‌که گفته می‌شود اختیار به نیروی انتظامی داده شود این توضیح لازم است که بگویم نیروی انتظامی ضابط است و نمی‌تواند حکم صادر کرده و یا جایی را پلمب کند، چون خلاف قانون است و قاضی باید تصمیم‌گیری کند ما نمی‌توانیم خلاف قانون عمل کنیم.»سخنان بجایی است ولی نکته اصلی این است که مجلس نهاد قانونگذار و حامی اجرای آن است و اگر گفته می‌شود که قانون لازم‌الرعایه است، این بدان معناست که تخلف از آن موجب برخورد و مجازات می‌شود، حال می‌توان از آقای رئیس مجلس پرسید که اگر این کار غیرقانونی است که هست و تاکنون نیز بارها و بارها حقوقدانان به آن اشاره کرده‌اند، پس چرا اجرا می‌شد؟

این روزنامه در ادامه افزوده است: چرا خسارت اماکن پلمب‌شده پرداخت نمی‌شود؟ چرا مجلس این اندازه دیر و به‌صورت غیررسمی موضع‌گیری کرده است؟ از این مهمتر اگر نیروی انتظامی ضابط دستگاه قضایی است که درست هم گفته‌اید، چرا دختران و زنان مردم را به‌صورت سلیقه‌ای بازداشت می‌کرد و برای کلاس‌های آموزشی به قرارگاه خیابان وزرا می‌بردند و هیچ‌گاه هم صدای مجلس درنیامد؟ و در نهایت هم منجر به آن فاجعه و بحران بزرگ شد. چرا الان که این برخوردهای غیرقانونی (نمی‌دانیم از طرف کجا) صورت می‌گیرد، سکوت می‌شود؟ 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها