کد خبر: 622484
|
۱۴۰۲/۰۴/۲۲ ۲۱:۴۶:۲۵
| |

ماجرای منافقین سفیر ایتالیا را هم به وزارت امور خارجه کشاند

مدیرکل غرب اروپای وزارت امور خارجه امروز جزوپه پرونه، سفیر ایتالیا در تهران را به وزارت امور خارجه احضار کرد.

ماجرای منافقین سفیر ایتالیا را هم به وزارت امور خارجه کشاند
کد خبر: 622484
|
۱۴۰۲/۰۴/۲۲ ۲۱:۴۶:۲۵

میزبانی چند نماینده مجلس ایتالیا از سرکرده گروهک تروریستی منافقین و تروریست نشا‌ندار در محل پارلمان این کشور، منجر به احضار سفیر ایتالیا در تهران به وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شد.

به گزارش فارس، بر همین اساس و در اعتراض به این اقدام، مدیرکل غرب اروپای وزارت امور خارجه امروز (پنجشنبه) ۲۲ تیر ماه «جزوپه پرونه» سفیر ایتالیا در تهران را به وزارت امور خارجه احضار کرده و با تأکید بر تعهدات بین‌المللی ایتالیا در مقابله با تروریسم تصریح کرد: میزبانی چند نماینده ایتالیا از یک جنایتکار تروریست، مصداق بارز ترویج و تشویق تروریسم است و جمهوری اسلامی ایران حمایت از تروریسم را در هیچ نوع و شکلی از سوی هیچ‌کس برنمی‌تابد و آن را به شدت محکوم می‌کند.

سرکرده گروه تروریستی منافقین به دعوت چند تن از نمایندگان پارلمان اینالیا در جلسه استماع کمیته روابط خارجی این پارلمان حضور یافت.

مدیرکل غرب اروپای وزارت امور خارجه در دیدار سفیر ایتالیا با اشاره به احترام جمهوری اسلامی ایران به حاکمیت ملی کشورها و ضرورت صیانت از آزادی بیان و رفتار در چارچوب قانون گفت: همه سازوکارهای متمدن حکمرانی در جهان، در پی مجازات تروریست‌ها هستند و اعطای آزادی به تروریست‌ها به معنای اضمحلال قانون و نابودی آزادی شهروندان پایبند قانون است.

این دیپلمات ارشد ایرانی نفرت مردم ایران از قاتلان ۱۷ شهروند ایرانی که به‌ دست فرقه‌ای (گروهک تروریستی منافقین) که این تروریست نشاندار سرکرده آن است را یادآور شد و خطاب به سفیر ایتالیا گفت: بدون تردید هر حرکت از سوی هر مرجع و در هر مکان در حمایت از تروریسم محکوم است و جمهوری اسلامی ایران از دولت ایتالیا می‌خواهد تا در عمل اراده جدی خود را برای جلوگیری از تبدیل این کشور به پناهگاهی برای تروریست‌ها نشان دهد.

مدیرکل غرب اروپای وزارت امور خارجه عنوان کرد: حمایت از تروریسم نه‌ تنها هیچ کمکی به منافع کلان ایتالیا در برخورداری از روابط سازنده با جمهوری اسلامی ایران نمی‌کند، بلکه چهره این کشور در افکار عمومی را به‌ شدت مخدوش خواهد کرد.

سفیر ایتالیا هم در پاسخ اعلام کرد که مراتب را در اسرع وقت به پایتخت کشورش منتقل خواهد کرد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه نیز چندی پیش به میزبانی فرانسه از گردهمایی گروهک تروریستی منافقین واکنش نشان داد و به دولتمردان فرانسه توصیه کرد به جای حمایت از گروه‌های تروریست برای ایجاد ترور و آشوب در صحنه داخلی سایر کشورها، به خواسته‌های مردم فرانسه توجه کنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها