کد خبر: 621406
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۶ ۱۲:۰۶:۴۵
| |

سید ابراهیم رئیسی، رییس دولت:

امیدآفرینی در جامعه به صرف سخنرانی میسر نخواهد شد

رییس دولت گفت: امیدآفرینی در جامعه به صرف سخنرانی میسر نخواهد شد بلکه اقدام و عمل مجریان و همچنین تبیین این اقدامات است که منجر به امیدواری در جامعه می‌شود.

امیدآفرینی در جامعه به صرف سخنرانی میسر نخواهد شد
کد خبر: 621406
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۶ ۱۲:۰۶:۴۵

 سید ابراهیم رئیسی، رییس دولت در آیین افتتاح کلان بیمارستان غدیر که صبح امروز جمعه همزمان با عید سعید غدیر خم برگزار شد، با ابراز خرسندی از همزمانی بهره‌برداری از این پروژه بزرگ درمانی با عید امامت و ولایت گفت: امیدواریم به برکت این روز بزرگ و با عظمت کادر درمانی در انجام وظایف خود موفق بوده و همه بیماران سلامتی خود را بازیابند.

به گزارش ایسنا، رئیسی در ادامه در تفسیر پیام‌های واقعه بزرگ غدیر با طرح این پرسش که ولایت چیست و ولی کیست؟ افزود: در کلام نبی مکرم اسلام (ص) معنای ولایت گوش شنوا داشتن نسبت به ولی و اطاعت کردن از او در میدان عمل است.

رئیس جمهور با بیان اینکه جریان امامت در طول تاریخ استمرار داشته و امروز و در زمان غیبت نیز در حاکمیت ولایت فقیه و مردم سالاری دینی تجلی یافته است، افزود: اینکه در طول ۴۴ سال گذشته در این کشور هر سال یک‌بار به آرای مردم مراجعه شده از افتخارات نظام مردم‌سالار ما است.

رئیسی در بخش بعدی سخنانش بهره‌برداری از کلان بیمارستان غدیر را از جمله اقدامات ماندگار و امیدآفرین در کشور دانست و با یادآوری تاکیدات رهبر معظم انقلاب در ترویج ایمان و امید در جامعه اظهار داشت: امیدآفرینی در جامعه به صرف سخنرانی میسر نخواهد شد بلکه اقدام و عمل مجریان و همچنین تبیین این اقدامات است که منجر به امیدواری در جامعه می‌شود.

رئیس جمهور با تقدیر از همت فرماندهان سپاه پاسداران، تلاش‌گران قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و همه مسئولان، مهندسان، مشاوران و پزشکان دست‌اندرکار این پروژه بزرگ ملی تصریح کرد: اینکه در فاصله کوتاهی شاهد افتتاح دو کلان بیمارستان در کشور هستیم نشان از ظرفیت‌های بسیار بالا و همچنین توان مهندسی و کادر درمانی در کشور است.

رئیسی همچنین با تقدیر از نقش‌آفرینی و درخشش کادر درمانی کشور در ایام همه‌گیری بیماری کرونا به روح همه شهدای مدافع سلامت کشور درود فرستاد.

رئیس جمهور دلیل نامگذاری بیمارستان شهدای تجریش را مربوط به اوایل انقلاب و افتخارآفرینی مردم متدین و انقلابی این منطقه در دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌ها دانست و افزود: کسانی که از دیگر نقاط برای سکونت به این منطقه نقل مکان کرده‌اند همواره باید به اصالت و هویت دینی و انقلابی منطقه تجریش توجه داشته باشند.

رئیسی در ادامه با بیان اینکه مسئله بهداشت مقدم بر درمان است، بر ضرورت توجه توامان به بهداشت جسمی و معنوی تاکید کرد و گفت: در فرهنگ علوی (ع) مسئله بهداشت مورد توجه خاص بوده که خوشبختانه این فرامین در شیوه‌ها و روش‌های درمانی پزشکان ما نیز همواره مورد توجه بوده است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه مراکز علمی و پزشکی ما نباید صرفا به فرمول‌ها و روش‌های درمانی اثبات شده در آزمایشگاه‌ها اکتفا کنند، تصریح کرد: حتما باید از ابتکارات، کشفیات علمی و تجربی و همچنین حرف‌های جدید استقبال کرد، کما اینکه امروز طب سنتی در کنار طب مدرن مورد توجه قرار گرفته است.

رئیسی در ادامه توجه به مسئله بهداشت را از اولویت‌های مهم دولت برشمرد و با اشاره به طرح موفق و بسیار خوب پزشک خانواده که به جلوگیری از مراجعات غیرضروری به مراکز درمانی منجر می‌شود، از وزیر بهداشت خواست طی یک نشست رسانه‌ای راهبردها و اقدامات دولت در زمینه بهداشت به‌ویژه در نقاط کم برخوردارتر کشور را برای جامعه پزشکی و عموم مردم تبیین کند.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود بر توجه به موضوع مهم اخلاق پزشکی و ارزش‌های حاکم بر روابط پزشک و بیمار تاکید کرد و از کادر درمانی خواست با بیماران و خانواده‌های آنها به گونه‌ای همراهی داشته باشند که فرد بیمار یا خانواده او به جز درد بیماری مشکل دیگری نداشته باشد.

رئیسی ارتقا و گسترش گردشگری سلامت را از جمله مزایای افتتاح کلان بیمارستان غدیر برشمرد و با بیان اینکه پزشکان و متخصصان ما در حوزه سلامت کشور را به جایگاه بسیار مطلوبی رسانده و دراین عرصه افتخارآفرینی کرده‌اند، گفت: امروز وضعیت گردشگری سلامت در کشور ما به نحوی است که شهروندان بسیاری از کشورهای منطقه به‌دلیل تفاوت هزینه و تخصص در درمان، استفاده از خدمات درمانی و پزشکی ایران را به کشورهای اروپایی ترجیح می‌دهند.

رئیس جمهور در پایان همچنین با تاکید بر ضرورت حفظ شأن و جایگاه جامعه پزشکی کشور گفت: صنف ارزشمند پزشکی، پرستاری و کادر درمان که از افتخارات کشور هستند همواره باید محترم شمرده شوند و اگر هم جایی از سوی پزشکی تخلفی صورت گرفت، این مسئله نباید به کل جامعه پزشکی تعمیم داده شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها