کد خبر: 620569
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۱ ۱۸:۴۰:۰۰
| |

روزنامه جمهوری اسلامی:

به صلاح قوه قضائیه نبود که ماجرای آزادی اکبر طبری خاطر مردم را آزرده کند

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: به صلاح قوه قضائیه نبود که در ایام سالگرد شهادت اولین رئیس این قوه، شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی و هفته قوه قضائیه، ماجرای آزادی اکبر طبری که یکی از دانه‌ درشت‌ترین‌های محکومین فساد در همین قوه است خاطر مردم را آزرده کند.

به صلاح قوه قضائیه نبود که ماجرای آزادی اکبر طبری خاطر مردم را آزرده کند
کد خبر: 620569
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۱ ۱۸:۴۰:۰۰

روزنامه جمهوری اسلامی در یادداشتی از عملکرد قوه قضائیه در ماجرای اکبر طبری انتقاد کرده است.

به گزارش جمهوری اسلامی، بخش‌های مهم این یادداشت را  در ادامه می‌خوانید: 

 

  • به صلاح قوه قضائیه نبود که در ایام سالگرد شهادت اولین رئیس این قوه، شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی و هفته قوه قضائیه، ماجرای آزادی اکبر طبری که یکی از دانه‌ درشت‌ترین‌های محکومین فساد در همین قوه است خاطر مردم را آزرده کند.
  • دستگاه قضائی کشورمان هنوز با آنچه اقتضای یک دستگاه قضائی تراز نظام جمهوری اسلامی است فاصله دارد. انتظار مردم از این دستگاه بسیار بیش از آن چیزی است که اکنون وجود دارد چه در بخش واقعیت‌های موجود و چه در زمینه تلاش‌هائی که برای بهبود بخشیدن به آن صورت می‌گیرد.
  • این واقعیت را کسی نمی‌تواند انکار کند که مردم از قوه قضائیه راضی نیستند و آن را «دادگستری» به معنای واقعی نمی‌دانند. قطعاً نمی‌توان این قضاوت مردم را بطور مطلق پذیرفت کما اینکه نمی‌توان از کنار آن بی‌تفاوت گذشت. قابل انکار نیست که رئیس کنونی قوه قضائیه، تلاش‌های خوبی برای ایجاد تحول در دستگاه قضا به عمل آورده و می‌آورد ولی این را هم نمی‌توان انکار کرد که خروجی این دستگاه هنوز نتوانسته رضایت عمومی را جلب کند و مردم را به این نتیجه برساند که کشور از یک «دادگستری اسلامی» برخوردار است؛ عدالت‌ گستر، مستقل و جلوگیری ‌کننده از جرم.
  • در چنین شرایطی، آزاد کردن دانه ‌درشت‌هائی که با سوء‌استفاده از موقعیت خود در دستگاه قضائی مرتکب فساد شده‌اند، برای افکار عمومی غیرقابل قبول است. کسی که با آنهمه مفاسد و محکومیت‌های مالی هنوز هم می‌تواند از عهده 300 میلیارد تومان وثیقه برآید، قطعاً حامیانی هم وجود دارد که برای خارج ساختن او از زندان تلاش‌های موفقی! می‌کنند.
  • مردم با مشاهده چنین اقداماتی، می‌پرسند چه کسی باید به کسانی کمک کند که به اتهام اعتراض به انواع مفاسد اکنون در زندان‌ها هستند و دست‌شان از همه جا و همه چیز کوتاه است؟

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها