کد خبر: 619092
|
۱۴۰۲/۰۴/۰۲ ۱۵:۱۰:۲۳
| |

علی رضایی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

کارمندان باید ساعت ۴:۳۰ از خانه راه بیفتند که ۶ صبح سر کار باشند/ فرزندشان را ساعت ۵ صبح به که بسپارند؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس می‌گوید: فردی که در اطراف تهران مثل کرج، اسلامشهر، پردیس و... زندگی می‌کند، اما محل کارش تهران است، باید ساعت ۴:۳۰ از خانه راه بیفتد. حال نمی‌دانم کجای این تصمیم دولت به منطق شبیه است؟ یک خانم کارمند اگر در آن ساعت از خانه راه بیفتد، کلی خطر تهدیدش می‌کند و حق دارد با نگرانی خانه را ترک کند.

کارمندان باید ساعت ۴:۳۰ از خانه راه بیفتند که ۶ صبح سر کار باشند/ فرزندشان را ساعت ۵ صبح به که بسپارند؟
کد خبر: 619092
|
۱۴۰۲/۰۴/۰۲ ۱۵:۱۰:۲۳

علی رضایی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دولت سیزدهم تا امروز تصمیمات اشتباهی داشته که یکی از آن‌ها، تغییر ساعت کاری کارمندان است. متاسفانه الزام کارمندان به حضور در سر کار آن هم در ساعت ۶ صبح، چالش‌هایی ایجاد کرده است. برخی کارمندان، فرزندان مهدکودکی دارند و دولت باید بداند فردی که قرار است ساعت ۶ صبح سر کار باشد، اولاً باید کودک خود را از ساعت ۴:۳۰ صبح بیدار و آماده کند تا اگر مهدکودک باز بود، کودک را ساعت ۵ یا ۵:۳۰ تحویل و خود را به محل کار برساند. این حالت خوشبینانه است وگرنه بعید می‌دانم مهدکودک در آن ساعت‌ها باز باشد.

به گزارش رویداد24، مهمترین بخش های این گفت و گو را در ادامه می خوانید:

  • هفته گذشته که در حوزه انتخابیه حضور داشتم، متعدداً نارضایتی مردم را در این خصوص شاهد بودم. به طور مثال، فردی که در اطراف تهران مثل کرج، اسلامشهر، پردیس و... زندگی می‌کند، اما محل کارش تهران است، باید ساعت ۴:۳۰ از خانه راه بیفتد. حال نمی‌دانم کجای این تصمیم دولت به منطق شبیه است؟ یک خانم کارمند اگر در آن ساعت از خانه راه بیفتد، کلی خطر تهدیدش می‌کند و حق دارد با نگرانی خانه را ترک کند.
  • کارمندانی به من گفتند ما وقتی ساعت ۶ صبح بر سر کار حاضر می‌شویم تا ۸ صبح می‌خوابیم یا مثلاً با گوشی همراه، خود را سرگرم می‌کنیم. از طرفی این رویکرد، هیچ صرفه‌جویی در مصرف انرژی را به بار نخواهد آورد و تنها چیزی که به ارمغان آورده، نارضایتی گسترده مردم است.
  • برخی از مردم در این هفته‌ها گفته‌اند که چرا ما باید ۶ صبح سر کار باشیم، ولی نمایندگان ۸ صبح کارشان را شروع کنند. این حرفشان کاملاً درست است و آدم را یاد این ضرب‌المثل می‌اندازد که قسم حضرت عباس را باور کنیم یا دم خروس را؟ واقعاً اگر به نمایندگان بگویند ساعت ۶ بر سر کار حاضر باشید، قبول می‌کنند؟ دین ما می‌گوید چیزی که برای خودت نمی‌پسندی، برای دیگران هم نپسند.
  • دولت باید چشمانش را نسبت به واقعیت‌ها باز کند. برخی خانواده‌ها که هم زن و هم مرد، کارمند هستند می‌گویند ما یک فرزند داریم و واقعاً نمی‌دانیم نگهداری بچه خود را مخصوصاً آن ساعت صبح به کی بسپاریم. فقط از مسئولان می‌خواهم صدای مردم بشنوند و هرچه سریع‌تر تا این نارضایتی گسترده‌تر و عمومی‌تر نشده، ساعت کاری را به مانند گذشته به ۸ برگردانند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها