کد خبر: 618089
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۷ ۱۶:۴۵:۵۵
| |

خبرنگار اعتماد از وزارت خارجه گزارش می‌دهد:

در سفر وزیر امور خارجه عربستان به ایران چه گذشت + تصاویر و جزئیات دیدارها

وزیر خارجه عربستان در نخستین سفر خود پس از عادی سازی روابط با ایران در پاسخ به دعوت امیرعبداللهیان، به ایران آمد.

در سفر وزیر امور خارجه عربستان به ایران چه گذشت + تصاویر و جزئیات دیدارها
کد خبر: 618089
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۷ ۱۶:۴۵:۵۵

فیصل بن‌فرحان، وزیر خارجه عربستان در نخستین سفر خود پس از عادی سازی روابط با ایران  در پاسخ به دعوت امیرعبداللهیان، دقایقی پیش وارد تهران شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی اعتماد، این نخستین سفر وزیرخارجه عربستان سعودی به تهران در ۱۷ سال گذشته‌است.

 

 

 

 

photo_2023-06-17_16-46-29

 

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در بدو ورود از فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان سعودی در محوطه وزارت امورخارجه استقبال کرد.  وزرای خارجه دو کشور پس از دیدار دو جانبه بیانیه مشترکی را قرائت خواهند کرد.

 

 

مذاکرات دو جانبه وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی نیز دقایقی قبل آغاز شد.

 

 

 

تسهیلات سفر اتباع عربستان سعودی به ایران آماده است/ اهمیت تشکیل کمیته‌های مشترک سیاسی، مرزی و اقتصادی

 

نشست خبری مشترک حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی بعد از ظهر امروز (شنبه) در تهران برگزار شد.

به گزارش ایرنا، امیرعبداللهیان در این نشست با ابراز خرسندی از سفر وزیر امور خارجه عربستان سعودی به تهران گفت: از دیدار با وزیر خارجه عربستان خوشحالم و خرسندم که توانستیم پس از قریب ۱۰۰ روز از توافق در تهران با یکدیگر دیدار داشته باشیم.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: در این مدت سفارت و  کنسولگری‌های دو کشور در تهران، ریاض، جده و مشهد بازگشایی شد و سفرای دو کشور مشخص شدند و کارهای سیاسی آنها در حال انجام است.

وی ادامه داد: از مساعدت های عربستان سعودی از بازگشایی سفارت ایران و دفتر همکاری اسلامی ایران در جده تشکر می کنم و متقابلا ما نیز تسهیلات و زمینه‌های اتباع عربستان سعودی برای سفر به ایران آماده کردیم.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: ما در خصوص اهمیت تشکیل کمیته های مشترک سیاسی و مرزی و اقتصادی و مبارزه با قاچاخ مواد مخدر از جمله همکاری در حوزه محیط زیست اتفاق نظر داریم و پس از تایید توافقات دو وزیر توسط مقامات عالی دو کشور در مسیر اجرای توافقات فی‌مابین اقدام خواهیم کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: خرسند هستیم که با ارتباط ایجاد شده بین ایران و عربستان هموطنانمان حجی شایسته و مناسبی را در عربستان سعودی پشت سر می‌گذارنند.

وی گفت: ما و عربستان در خصوص حمایت از مردم مظلوم فلسطین اتفاق نظر داشتیم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها