کد خبر: 616336
|
۱۴۰۲/۰۳/۱۶ ۱۸:۴۰:۰۰
| |

یادآوری مهم یک روزنامه اصلاح‌طلب برای مسئولان: با رسانه و تبلیغات نمی‌توان کسی را امیدوار کرد

روزنامه هم میهن نوشت: با رسانه و تبلیغات نمی‌توان کسی را امیدوار کرد. اگر می‌شد این ۹۹ درصد رسانه‌های رسمی که در انحصار حکومت است، امید را خلق می‌کردند.

یادآوری مهم یک روزنامه اصلاح‌طلب برای مسئولان: با رسانه و تبلیغات نمی‌توان کسی را امیدوار کرد
کد خبر: 616336
|
۱۴۰۲/۰۳/۱۶ ۱۸:۴۰:۰۰

روزنامه هم میهن یادآور شد که با رسانه و تبلیغات نمی‌توان مردم را امیدوار کرد، چرا که اگر می‌شد با ۹۹درصد رسانه‌های رسمی در انحصار حکومت، این امید خلق می‌شد.

به گزارش هم میهن، میانگین امید در جامعه بیش از اینکه تحت تاثیر عوامل فردی و تبلیغی باشد، از عوامل عینی و ملموس تبعیت می‌کند. اگر شرایط به‌سوی بهبودی برود، مردم امیدوار می‌شوند و اگر نه؛ ناامیدی غلبه پیدا می‌کند. اتفاقاً مردم در این زمینه صبور هم هستند و زود ناامید نمی‌شوند، درحالی‌که به سرعت امیدوار می‌شوند.

این روزنامه نوشت: مردم حالا چگونه می‌توانند براساس آنچه که در این دو سال گذشته به آینده امیدوار باشند؟ با رسانه و تبلیغات نمی‌توان کسی را امیدوار کرد. اگر می‌شد این ۹۹ درصد رسانه‌های رسمی که در انحصار حکومت است، امید را خلق می‌کردند. اتفاقاً خود آنان یکی از موانع امیدآفرینی هستند. دشمنان و مخالفان نیز انگشت بر همین ضعف‌ها و واقعیات می‌گذارند، حتی اگر آنها هم نبودند که این موارد را برجسته کنند و بازتاب دهند، باز هم، مردم واقعیت را می‌دیدند.

روزنامه هم میهن تاکید کرد:‌ بنابراین گرچه آموزش و تبلیغ برای افزایش امید خوب و حتی مؤثر است، ولی این تأثیر بسیار محدود و فردی است. برای ایجاد تحول و امید واقعی، باید در عینیت اجتماعی تغییری رخ دهد. کاهش چشمگیر و مداوم تورم به سوی تک‌رقمی، افزایش رشد اقتصادی به سوی 8 درصد، ایجاد یک میلیون شغل مولد، کاهش نابرابری و رفع تبعیض و... که در اختیار حکومت و دولت است، باید برای تحقق آنها فکری کنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها