کد خبر: 616042
|
۱۴۰۲/۰۳/۱۳ ۱۵:۵۰:۱۵
| |

پورمحمدی، امام جمعه مراغه:

در «سلام فرمانده» باید نام امام به صورت پررنگ مطرح می‌شد

به عقیده عضو مجلس خبرگان رهبری هم اقشار و نهادها از جمله علما، نویسندگان، دانشگاهیان، صدا و سیما، وزارت فرهنگ و ارشاد، سازمان تبلیغات و همه و همه وظیفه دارند تا دِین خود را نسبت به امام ادا کنند.

در «سلام فرمانده» باید نام امام به صورت پررنگ مطرح می‌شد
کد خبر: 616042
|
۱۴۰۲/۰۳/۱۳ ۱۵:۵۰:۱۵

امام جمعه مراغه و عضو مجلس خبرگان رهبری معتقد است کم‌توجهی به امام تبعات منفی زیادی دارد و با این کم‌توجهی به مرور زمان انقلاب و امام مورد غفلت قرار می‌گیرند و آسیب‌ها و خطراتی به نظام می‌رسد.

به گزارش جماران، مهم‌ترین بخش‌های گفت ‌وگوی حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی پورمحمدی عضو مجلس خبرگان رهبری را می‌خوانید:

  • ممکن است توسط برخی جریان‌ها و طیف‌ها به امام کم‌توجهی شود، ولی در مجموع نمی‌توان گفت که نسبت به فرمایشات امام بی‌توجهی می‌شود. مخصوصا که مقام معظم رهبری همیشه از امام یاد می‌کنند، و الّا بدون حضرت امام، جمهوری اسلامی معنا ندارد و همه چیز انقلاب، نظام و جمهوری اسلامی از برکات حضرت امام و کسانی است که راه امام را پیمودند و ادامه دادند.
  • می‌بینیم در برخی نهادها مثل صدا و سیما و آثار هنری نام امام کمرنگ شده است. برای نمونه حتی در بخش دوم سرود «سلام فرمانده» اسم آقای کافی و برخی شخصیت‌های بزرگ برده شد اما از امام نامی به میان نیامد.ما هم این اشکال را به سرود داشتیم که باید نام امام به عنوان مؤسس جمهوری اسلامی به صورت پررنگ مطرح می‌شد.
  • علما، نویسندگان، دانشگاهیان، صدا و سیما، وزارت فرهنگ و ارشاد، سازمان تبلیغات و همه و همه وظیفه دارند تا دِین خود را نسبت به امام ادا کنند. همه ما مدیون امام هستیم و جمهوری اسلامی و عزت و عظمت امروز از برکات آن بزرگوار است. امیدوارم خداوند به همه توفیق دهد تا بتوانیم انجام وظیفه کنیم و در محضر حضرت امام و شهدا شرمنده نباشیم.
  • کم‌توجهی به امام تبعات منفی زیادی دارد. اگر به حضرت امام و انقلاب که محصول زحمات ایشان است، کم‌توجهی کنیم کم کم و به مرور زمان انقلاب و امام مورد غفلت قرار می‌گیرند و آسیب‌ها و خطراتی به نظام می‌رسد.
  • بنابراین معنویت، فکر و ایده حضرت امام این نظام را نگه داشته است، و الا منهای افکار، دیدگاه‌ها و اهداف حضرت امام این نظام باقی نمی‌ماند. بله ممکن است مثل برخی کشورها چیزی به نام جمهوری اسلامی باشد، اما محتوایی نخواهد داشت. 
  • امام به شهید رجایی فرمود که «طبقه مستضعف شما را از کنج‌های زندان بیرون آورد و مسئولیت‌ها را به شما محول کرد.» این واقعیتی است که همه باید به آن توجه داشته باشند به ویژه مسئولینی که در جایگاه‌های مهم هستند توجه داشته باشند که نظام اسلامی از برکات و نتیجه زحمات امام است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها