دریادار احمدیان در دیدار با مشاور امنیت ملی عراق:

دولت عراق سریعتر امنیت مرزهایش با ایران را تضمین کند

دبیر شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: انتظار داریم دولت عراق در چارچوب این توافقنامه، هرچه سریع‌تر ضمن پایان دادن به حضور عناصر ضدانقلاب در این کشور، امنیت مرزهای این کشور با ایران را تضمین کند.

دولت عراق سریعتر امنیت مرزهایش با ایران را تضمین کند
کد خبر: 615246
|
۱۴۰۲/۰۳/۰۸ ۱۳:۲۲:۳۶

قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق که به تهران سفر کرده است، صبح امروز (دوشنبه) هشتم خرداد ماه با دریادار علی‌اکبر احمدیان نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و درباره مسائل دوجانبه به ویژه نحوه اجرای توافقنامه اخیر امنیتی بین دو کشور و همچنین مهم‌ترین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

به گزارش فارس، احمدیان در این دیدار با اشاره به ریشه‌های مشترک دینی، مذهبی و تمدنی طولانی بین ایران و عراق، آن را تضمین کننده روابط عمیق و گسترده دو کشور خواند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی، با بیان اینکه سیاست جمهوری اسلامی ایران همواره حمایت از حکومت برخواسته از اراده مردم در عراق بوده است، تصریح کرد: خون شهدای دو کشور در مبارزه بی امان با تروریسم و ناامنی در هم آمیخته و بارزترین آن شهادت سرداران بزرگ مقاومت شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس است.

احمدیان، توافقنامه امنیتی اخیر که حاصل ماه‌ها گفت‌وگو و تلاش مشترک نهادهای ذیربط دو کشور است را اقدامی بسیار مناسب و راهبردی توصیف کرده و بر اجرای دقیق مفاد آن تأکید کرد.

وی تصریح کرد: انتظار داریم دولت عراق در چارچوب این توافقنامه، هرچه سریع‌تر ضمن پایان دادن به حضور عناصر ضدانقلاب در این کشور، امنیت مرزهای این کشور با ایران را تضمین کند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی پیگیری و اجرای سایر توافقات بین ایران و عراق به ویژه توافقات اقتصادی بین دو کشور را مورد تأکید قرار داد و گفت: اراده جمهوری اسلامی ایران، گسترش و تعمیق همه جانبه روابط با کشورهای همسایه به ویژه کشور دوست و برادر عراق است و برای اجرای این سیاست در همه ابعاد آماده همکاری و تعامل دوجانبه و چند جانبه هستیم.

در این دیدار نیز قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق با تبریک انتصاب دریادار احمدیان به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران و آرزوی موفقیت برای وی، گفت: دولت و نهاد امنیت ملی عراق مصمم و آماده است که چون گذشته با تداوم ارتباطات نزدیک و مستمر در همه حوزه‌ها با جمهوری اسلامی ایران، همکاری و تعامل داشته باشد.

مشاور امنیت ملی عراق، با اشاره به روابط ممتاز دو کشور که همواره تدوام داشته، گفت: امنیت عراق را امنیت ایران و امنیت ایران را امنیت عراق می‌دانیم.

وی رایزنی مستمر بین مقامات عالی دو کشور به منظور تسریع در اجرای توافقات فیمابین به ویژه در ابعاداقتصادی و امنیتی را زمینه ساز ثبات و پیشرفت دو کشور خواند و گفت: من به همراه یک هیأت عالیرتبه به دیدار شما آمده‌ام و بر پایبندی عراق به توافقی که اخیراً بین دو کشور امضا شد، تأکید می‌کنم.

الاعرجی افزود: این توافق برخواسته از ایمان و اعتقاد ما است، زیرا ثبات و توسعه ایران و عراق را تضمین کننده ارتقای ضریب امنیت ملی دو کشور و بسترساز آرامش و پیشرفت در منطقه می‌دانیم.

در ابتدای این دیدار قاسم الاعرجی پیام تبریک سودانی، نخست وزیر عراق را به احمدیان تقدیم و گفت: من حامل سلام‌های گرم ایشان به شما هستم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها