مجتهده گل‌گیری، استاد درس اخلاق و خارج حوزه علمیه خواهران :

برخی مردان در برابر طنازی و زیبایی زنان متزلزل می‌شوند

استاد درس اخلاق و خارج حوزه علمیه گفت: حق زن‌ها باید محفوظ باشد و تکلیف مرد این است که از ورای حجاب با زن ارتباط داشته باشد؛ حجاب به نوعی حق برای زن است.

برخی مردان در برابر طنازی و زیبایی زنان متزلزل می‌شوند
کد خبر: 614666
|
۱۴۰۲/۰۳/۰۵ ۱۶:۰۰:۳۵

مجتهده گل‌گیری، استاد درس اخلاق و خارج حوزه علمیه خواهران در سومین همایش حجاب و عفاف فاطمی  که به همت مرکز آموزش‌های آزاد و مهارتی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها و با همکاری اداره‌‌کل امور بانوان معاونت ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در تالار بیداری جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد، اظهار کرد: مسئله حجاب از ضروریات اسلام است و قابل انکار نیست و آیات قرآن و روایات و سیره مسلمانان حاکی از این ضرورت است.

به گزارش اصلاحات نیوز، استاد درس اخلاق جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه برخی به دنبال تفکیک عفاف و حجاب هستند، عنوان کرد: حجاب مقوله جدای از عفاف نیست و هر دو مورد تأکید اسلام است.

گل گیری در ادامه به برخی روایات اهل سنت درباره ضرورت وجود مسئله حجاب و عفاف اشاره کرد و در ادامه با بیان اینکه پوشش زن از دید نامحرم یک امر فطری است، اظهار داشت: حجاب حکم امضایی است نه تأسیسی و در واقع اسلام آن را تأیید و تصحیح کرده است.

استاد درس اخلاق و خارج حوزه علمیه خواهران با طرح این پرسش که حجاب حق است یا تکلیف؟ بیان کرد: بنده معتقدم حجاب هم تکلیف و هم حق است. باید ترفندها و حیله‌های دشمن را بشناسیم و بدانیم که می‌خواهد زنان را به چه سمت و سویی ببرد.

برخی مردان در برابر طنازی و زیبایی زنان متزلزل می‌شوند، جلوه‌گری زنان آن‌ها را از خانواده می‌رباید و برهنگی خانواده را متلاشی می‌کند که در غرب شاهد آن هستیم.

وی تصریح کرد: حق زن‌ها باید محفوظ باشد و تکلیف مرد این است که از ورای حجاب با زن ارتباط داشته باشد؛ حجاب به نوعی حق برای زن است و امروز زنان باید ای حق را فریاد بزنند که حق‌شان تضییع شده است.

مجتهده گل گیری یادآور شد: کارخانه داران و ثروت اندوزان برای اندوختن مال خود، زنان را به کارخانه‌ها فراخواندند و دستور دادند که حجاب‌ها را بردارند. ما باید در دنیا فریاد برآوریم که چرا حق ما ضایع شده و چرا شخصیت و عفت زنان به مخاطره افتاده است.

وی با بیان اینکه برخی می‌گویند حجاب مقوله جدا از عفاف است و بنده در پاسخ می‌گویم خیر، بیان کرد: طبق آیات قرآن زنان باید زینت و آرایش نداشته باشند و جلوه‌گری نکنند؛ اگر عفاف بورزند بهتر است، عفاف از دل حجاب بیرون آمده و امر باطنی است و مظاهر دارد و با وسایلی این عفت درونی نمایان می‌شود که یکی از این مظاهر حجاب است.

استاد درس اخلاق و خارج حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه قرآن کریم به مظاهر عفت اشاره کرده است، افزود: در آیه ۵۹ سوره احزاب آمده است: «یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لِأَزْوَاجِکَ وَبَنَاتِکَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِینَ یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلَابِیبِهِنَّ ذَلِکَ أَدْنَى أَنْ یُعْرَفْنَ فَلَا یُؤْذَیْنَ وَکَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِیمًا؛ ای پیامبر، به همسران و دخترانت و زنان مؤ‌منان بگو جلباب‌ها(روسری‌های بلند) خود را بر خویش فرو افکنند، این کار برای اینکه از کنیزان و آلودگان شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند بهتر است و اگر تاکنون خطا و کوتاهی از آنها سر زده خداوند همواره غفور و رحیم است»؛ زنان نباید جاذبه‌های اضافه بر وجود خود ایجاد کنند و خودنمایی کنند؛ باید با مخالفان با دین و حجاب به گفت‌وگو نشست تا قانع شوند، چراکه آسایش، آرامش و حفظ حریم خانواده در سایه پوشش است.

وی افزود: اگر بانوی عفیف است با حجاب خود، عفت خود را اعلام می‌کند و عفت ورزیدن، داشتن حجاب است. قرآن کریم مرز محرم و نامحرم را بیان کرده  معیارهای عفاف در اسلام مطرح شده است.

بانو مجتهده گل گیری تصریح کرد: من آرزو دارم روزی با عزیزانی که با حجاب مشکل دارند، بحث کنم، همیشه این ادعا را دارم که هر مخالفی اگر انصاف داشته باشد، قانع می‌شود، چون حجاب و عفاف یک امر بدیهی است و تمام وجود ما آن را طلب می‌کند.

وی با اشاره به اینکه برخی مردان در برابر طنازی و زیبایی زنان متزلزل می‌شوند، اضافه کرد: ما حفظ حریم خانواده و نگهداری همسران را در حفظ حجاب می‌دانیم، جلوه گری زنان آنها را از کانون خانواده می‌رباید، برهنگی خانواده را متلاشی می‌کند که در غرب شاهد آن هستیم.

استاد درس اخلاق جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تصریح کرد: حجاب پرچم مجاهدت در راه خدا و اسلام است و در این راه وظیفه سنگینی بر عهده بانوان است.

مجتهده گل گیری با اشاره به اینکه بانوان ما باید همراه دوستان خدا باشند و در مقابل دشمنان خدا بایستند، یادآور شد: امام صادق علیه‌السلام به اصحاب خود فرمود: کدام یکی از ریسمان‌ها و طناب‌های خدا اوسع و قابل اطمینان‌تر است(یعنی پاره نمی‌شود) برخی گفتند خدا و پیامبرش بهتر می‌دادند، برخی گفتند نماز، برخی گفتند زکات، برخی روزه‌داری، برخی حج عمره و برخی گفتند بالاتر از جهاد چیزی نیست؛ امام صادق علیه‌السلام فرمودند اینها که گفتید همه فضل است، اما سؤال من پاسخ داده نشد بلکه دوستی در راه خدا و دشمنی در راه خدا( تولی و تبری) است که ریسمان اوسع خداست.

استاد درس خارج حوزه علمیه خواهران در پایان تأکید کرد: امروز ما باید ترفندها و نقشه‌های دشمنان را بشناسیم و فریب مقاصد شوم آن‌ها را نخوریم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • سارا ارسالی در
    شنبه ۶ خرداد ۱۴۰۲

    مسخرس

  • کاووس ارسالی در
    شنبه ۶ خرداد ۱۴۰۲

    بگذارید مردم زندگی خودشان را بکنند مردها باید از زیبایی زنان لذت ببرند وقتی جلو چیزی را می گیریدمردم حریص تر می شوند به خاطر جلو گیری هست این همه طلاق در این کشور دیده می شود

  • محسن ارسالی در
    شنبه ۶ خرداد ۱۴۰۲

    اولا زنانه متزلزل هم داریم ما و توی جماعت ملا و عابد نما هم ما دزد هم داریم پس نمیشه جزئ رو به کل نسبت داد و بگیم همه ملاها دزدن ویا

  • مژگان ارسالی در
    شنبه ۶ خرداد ۱۴۰۲

    بنظرتون کار اشتباه نشده... برای تزلزل آقایون خانوما و دارید هلاک میکنید .. آقایون خودشونو جم کنند واسه اونا کلاس درس بگذارید .. واقعا ک

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها