کد خبر: 612895
|
۱۴۰۲/۰۲/۲۴ ۲۰:۰۰:۰۰
| |

حمیدرضا کاظمی، نایب رئیس کمیسیون امور داخلی مجلس خبر داد:

استقبال مجلس از لایحه ساماندهی تجمعات مردمی

نایب رییس کمیسیون امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی می‌گوید مجلس از لایحه ساماندهی تجمعات استقبال می‌کند.

استقبال مجلس از لایحه ساماندهی تجمعات مردمی
کد خبر: 612895
|
۱۴۰۲/۰۲/۲۴ ۲۰:۰۰:۰۰

سیدحمیدرضا کاظمی، نایب رییس کمیسیون امور داخلی کشور با اشاره به تهیه لایحه برگزاری تجمعات و راهپیمایی‌ها در هیات وزیران، گفت: پیش از اینکه دولت در این زمینه لایحه‌ای تدوین کند، در مجلس طرحی آماده شد که در کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها مورد بررسی قرار گرفت و کلیات آن تصویب شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، نماینده مردم پل دختر در مجلس بیان کرد: برای بررسی این طرح از دستگاه‌های اجرایی، امنیتی و سیاسی دعوت کردیم تا با تبادل نظرات تجمعات و راهپیمایی‌ها را ساماندهی کرد و در طرح مجلس تاکید شد در هر شهر مکانی برای برگزاری تجمعات گروه ها، احزاب، اصناف در نظر گرفته شود تا اعتراض و حرف خود را به گوش مردم و مسئولان برسانند.

وی اظهار داشت: در طرح مجلس تاکید شده است که امنیت برگزاری این تجمعات باید از سوی دولت و دستگاه‌های امنیتی تامین شود و فرمانداری صادر کننده مجوز برای تجمع و راهپیمایی است. همچنین رسانه‌ها می‌توانند بر اساس رسالتی که برعهده دارند این تجمعات را پوشش دهند.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس با بیان اینکه از لایحه دولت برای ساماندهی تجمعات استقبال می‌کنیم، گفت: انتظار داریم دولت با توجه به ظرفیت‌هایی که در قانون اساسی وجود دارد بحث تجمعات و نشست‌ها را ساماندهی کند تا افرادی که می‌خواهند در چارچوب قانون اساسی حرفشان را به گوش مسئولین و مردم برسانند در مکان مشخص صحبت کنند، باید توجه شود که تجمع قانونی با صدور مجوز برگزار شود تا امنیت آن از سوی دولت برقرار شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها