کد خبر: 612524
|
۱۴۰۲/۰۲/۲۳ ۱۹:۰۰:۱۰
| |

هشدار یک روزنامه به مسئولان: حضرات! حال مردم ناخوش است

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: باور کنند حضرات که حال جامعه ناخوش است. از ناخوش احوال هم نمی‌توان امید کارهای بزرگ داشت. معیشت مردم را تامین کنید، معادِ خودشان را تضمین خواهند کرد.

هشدار یک روزنامه به مسئولان: حضرات! حال مردم ناخوش است
کد خبر: 612524
|
۱۴۰۲/۰۲/۲۳ ۱۹:۰۰:۱۰

روزنامه جمهوری اسلامی از افزایش قیمت کالاها انتقاد کرده و با تاکید بر «ناخوش‌ن بودن احوال مردم خطاب به مسئولان گفته معیشت مردم را تامین کنند.

به گزارش جمهوری اسلامی، "فقط 4 قلم کالا (مرغ، تخم مرغ، لبنیات و روغن) در اثر این طرح گران می‌شود." این خلاصه صحبت‌های وزیر کشور است که در سال پیش بدان تصریح کرد. گران شدند چون کالا زبان دستور را نمی‌فهمد. اصلا بازار جز زبان عرضه و تقاضا هیچ زبان دیگری را نمی‌فهمد. از قدیم هم همین بوده است و تا قیامت هم همین خواهد بود. عرضه و تقاضا زبان بین‌المللی بازار است. تا با این زبان با بازار سخن نگوئیم، جوابی نخواهیم شنید چنان که امروز نمی‌شنویم.

روزنامه جمهوری اسلامی در ادامه نوشته است: کاش آن روز صدای خبرگان اقتصادی شنیده می‌شد. نشد آن روز اما کاش امروز تدبیری کنند و همتی و با زبان بازار با آن تعامل کنند تا شاید این تورم را - که افسار پاره کرده است - بشود دوباره مهار زد. خدا کند با کالا به زبان افزایش تولید سخن بگویند تا گرانی یک مقدار دست و پایش را جمع کند. باور کنند حضرات که حال جامعه ناخوش است. از ناخوش احوال هم نمی‌توان امید کارهای بزرگ داشت. معیشت مردم را تامین کنید، معادِ خودشان را تضمین خواهند کرد. بسیاری از این رفتارهای ناروای اجتماعی و سویه‌های سیاه گریز از معارف و معرفت‌ها هم به همین شلوغی بازار گرانی برمی‌گردد. نانِ مردم را تامین و تضمین کنید، بسیاری از نابسامانی‌های اخلاقی و رفتاری اصلاح می‌شوند. نان، با ایمان رابطه تنگاتنگ دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها