احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد:

مسئولان نظام آگاه باشند معیشت مردم به تنگ نیاید؛ انسان در کنار سفره تنگ، نمی‌تواند مقاومت کند

مردم هوشیار باشند تا تنگدستی عامل دست کشیدن از انقلاب نشود

امام جمعه مشهد گفت: مسئولان نظام در موقعیت‌های مختلف باید آگاه باشند که سفره‌های مردم خالی نشود و معیشت مردم به تنگ نیاید زیرا انسان در کنار سفره تنگ، نمی‌تواند مقاومت خود را در موقعیت حفظ کند.

مسئولان نظام آگاه باشند معیشت مردم به تنگ نیاید؛ انسان در کنار سفره تنگ، نمی‌تواند مقاومت کند
کد خبر: 612424
|
۱۴۰۲/۰۲/۲۲ ۱۴:۵۶:۴۹

سید احمد علم ‎الهدی، امام جمعه مشهد در خطبه سیاسی نماز جمعه این هفته که در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت امام صادق(ع) از آحاد مردم برای حضور در اجتماع صادقیون دعوت کرد و گفت: از همه شما عزیزان تقاضا می‌کنم که از ساعت 8:30 روز سه‌شنبه به مجلس عزای امام صادق(ع) مشرف شوید و در سوگ این امام همام به سمت بارگاه منور علی ابن موسی‌الرضا(ع) حرکت کنید، با تشرف به حرم مطهر بر فرش آقا بنشینید و برق اشک چشم خود را در مظلومیت جد غریبش به امام هشتم(ع) نشان دهید.

به گزارش Alamolhoda.com، وی افزود: امیدواریم که همه برادران و خواهران اعم از زائر و مجاور در این مراسم باشکوه حضور پیدا کنند و عشق خود را به امام هشتم نشان دهند.

وی با تأکید دوباره بر ضرورت بهبود اقتصاد و معیشت مردم خاطرنشان کرد: عزیزان من، اینکه بارها رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند، مسئولان هم می‌دانند و مردم نیز مطالبه می‌کنند، باعث می‌شود تا همه بدانند که این مشکلات معیشتی باید حل شود و سفره مردم باید از حالت تنگنا نجات پیدا کند. در این میان، بدانید که وضعیت فعلی فقط محصول عملکرد مدیران داخلی نیست بلکه توطئه و خواست دشمن هم در بروز این بحران اقتصادی دخیل بوده و بر این اساس، دشمنی که پیروزی‌های ما را در عرصه‌های مختلف شاهد است، هر روز فشار خود را بر معیشت مردم بیشتر می‌کند.

وی ادامه داد: مسئولان نظام در موقعیت‌های مختلف باید آگاه باشند که سفره‌های مردم خالی نشود و معیشت مردم به تنگ نیاید زیرا انسان در کنار سفره تنگ، نمی‌تواند مقاومت خود را در موقعیت حفظ کند. بر این اساس، همه باید توان خود را به میدان بیاورند تا مشکلات معیشتی مردم به‌عنوان یک اصل و محور حل‌وفصل شود.

آقای علم‌الهدی با بیان اینکه مردم هوشیار باشند تا تنگدستی عامل دست کشیدن از انقلاب نشود، تصریح کرد: دشمن بداند فشار اقتصادی و مشکلات معیشتی نمی‌تواند باعث شود که مردم ما از دین خود دست بردارند. ملت ما در مسیر این نظام دینی که بیش از 44 سال از حاکمیت آن می‌گذرد، سرمایه‌گذاری کرده، بیش از نیم میلیون شهید خون‌های پاکشان را تقدیم کرده و بیش از یک میلیون خانواده داغدار جگرگوشه‌هایشان شده‌اند. در این شرایط، نمی‌شود نیم میلیون جوان، پیشانی‌بند «یا زهرا(س)» و «یا صاحب‌الزمان(عج)» بر پیشانی بسته و به میدان رفته باشند یا یک میلیون زن و مرد در داغ عزیزانشان بسوزند اما ما بگوییم به دین خدا کاری نداریم.

وی افزود: در خانواده اصیل ایرانی، همه قوام زندگی به حرمت پدر و مادر است. خانواده محدود به روز نوجوانی نیست که هزینه تحصیل را بدهد بلکه در جوانی و میانسالی هم خانواده مهم است.

آقای علم‌الهدی خاطرنشان کرد: این کشور، کشور جمهوری اسلامی است. این مردم جان دادند، خون دادند تا این نظام مستقر باشد و دین و ارزش‌هایش بر زندگی‌هایشان حاکم شود. اینکه این‌طور آزادانه جریان‌های دشمن، ناهنجاری‌های فرهنگی را ترویج کنند و در مقابل، ما بایستیم و نگاه کنیم، این بی‌تفاوت ماندن در برابر حرمت خون شهداست. مسئولان باید به این مسئله توجه کنند؛ اینکه بر دوام این نظام سرمایه‌گذاری شده است.

وی ادامه داد: «اینکه آقاپسر 17 ساله‌ای بگوید پدران ما انقلاب کردند و این خواسته آن‌ها بود، ما خواسته دیگری داریم، این‌طور نیست. عزیز من، انقلاب فقط خواسته پدر شما نبود بلکه همه این ملت به میدان آمد، جان داد، خون داد تا ناموس و کشور خود را از بردگی دشمنانش نجات دهد و امنیتی را رقم بزند که امروزه به یک امر عادی و بدیهی تبدیل شده است.»

آقای علم‌الهدی تصریح کرد: شما مسئولان اگر همه باهم جمع شوید، نمی‌توانید اشک‌های یک مادر شهید در غم فراق فرزند، ناله یک پدر شهید در اندوه پسر یا خون مظلومانه یک شهید را جواب بدهید. هنوز هم این خون‌ها در جریان است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها