کد خبر: 612173
|
۱۴۰۲/۰۲/۲۰ ۱۷:۴۰:۴۸
| |

طرح کنگره آمریکا برای تحریم برنامه موشکی و پهپادی ایران

طرحی برای تحریم برنامه موشکی و پهپادی ایران از سوی نمایندگان دموکرات و جمهوری‌خواه کنگره ارائه شد.

طرح کنگره آمریکا برای تحریم برنامه موشکی و پهپادی ایران
کد خبر: 612173
|
۱۴۰۲/۰۲/۲۰ ۱۷:۴۰:۴۸

مایک مک‌کال، نماینده جمهوری‌خواه و رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان و گریگوری میکس، نماینده دموکرات و عضو ارشد این کمیته به همراه جو ویلسون، نماینده جمهوری‌خواه و رئیس کمیته فرعی خاورمیانه، شمال آفریقا و آسیای مرکزی و همچنین دین فیلیپس، نماینده دموکرات یک طرح مشترک دو حزبی را برای تحریم فعالیت‌های موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران ارائه کرده‌اند.

به گزارش دویچه‌له، نمایندگان هر دو حزب طرح خود را پیش از اینکه مهلت تحریم‌های اعمال‌شده سازمان ملل علیه برنامه موشکی ایران در قطعنامه ۲۲۳۱ در اکتبر ۲۰۲۳ به پایان برسد ارائه کرده‌اند. 

امضاکنندگان این طرح گفته‌اند: «علیرغم محدودیت‌های فعلی سازمان ملل، موشک‌ها و پهپادهای ایران نیروهای آمریکایی، متحدان و شرکای ما را در سراسر خاورمیانه هدف قرار می‌دهند و به طور فزاینده‌ای به جنگ تجاوزکارانه غیرقانونی ولادیمیر پوتین علیه اوکراین دامن می‌زنند».

تدوین‌کنندگان این طرح تاکید کرده‌اند که بدون اقدام فوری، موشک‌ها و پهپادهای ایرانی می‌توانند در ماه اکتبر خسارات بیشتری را در سراسر جهان وارد کنند.

 

اعضای فراحزبی کنگره طرح خود را "قانون مبارزه با جرم و جنایت" نام نهاده و گفته‌اند، این طرح را برای محدود کردن زرادخانه ایران، بازدارندگی نیروهای نیابتی آن و جلوگیری از اشاعه این سلاح‌های خطرناک به میدان‌های جدید جنگ ارائه می‌کنند.

تدوین‌کنندگان گفته‌اند که بدون توجه به لغو محدودیت‌های سازمان ملل علیه ایران طرح خود را ارائه کرده‌اند.

 

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها