کد خبر: 609452
|
۱۴۰۲/۰۲/۰۶ ۰۷:۳۸:۰۷
| |

حسین کروبی:

همه موافق رفع حصر هستند اما کسی مسئولیت را گردن نمی‌گیرد/ الیاس حضرتی از ملاقات با کروبی محروم شده است

آقای کروبی در جریان ریز مشکلات مردم و رخدادهای کشور هستند

حسین کروبی گفت: همگی موافق برداشته شدن حصر هستند؛ هم روسای قوای قبلی کشور و هم روسای قوای فعلی کشور صراحتا خود را طرفدار رفع حصر معرفی کرده‌اند. در عین حال اما می‌گویند که شرایط به گونه‌ای است که امکان رفع حصر وجود ندارد. در کل کسی مسوولیت رفع حصر را گردن نمی‌گیرد.

همه موافق رفع حصر هستند اما کسی مسئولیت را گردن نمی‌گیرد/ الیاس حضرتی از ملاقات با کروبی محروم شده است
کد خبر: 609452
|
۱۴۰۲/۰۲/۰۶ ۰۷:۳۸:۰۷

حسین کروبی در مصاحبه با روزنامه اعتماد از 13سال حصر، وضعیت مهدی کروبی و فضاسازی‌های تخریبی علیه محصورین گفته است. 

به گزارش اعتماد، او در این گفت‌وگو همچنین نسبت به حواشی اخیر واکنش نشان داده است. اخیرا روزنامه صداوسیما در گزارشی مدعی شده که شیخ مهدی کروبی به آلزایمر مبتلا شده است.

بیشتر بخوانید:

بخش‌های مهم این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:

  • باید از افرادی چون غلامحسین کرباسچی، محمد قوچانی و... که ایشان را به تازگی ملاقات کرده اند درباره وضعیت ذهنی و آلزایمر داشتن یا نداشتن مهدی کروبی سوال کنید.
  • طبیعی است وضعیت آقای کروبی با یک جوان 30ساله فرق داشته باشد اما کاملا از نظر ذهنی سلامت هستند و خاطرات دور و دراز را کاملا به یاد دارند.
  • من انگیزه این افراد و جریانات را متوجه نمی‌شوم. شاید نگران موضع‌گیری‌های آقای کروبی هستند و می‌خواهند در زمان انتشار بیانیه‌ها و صحبت‌های ایشان بگویند، «کروبی حواس کافی ندارد.» شاید هم نگران محبوبیت بالای محصورین در افکار عمومی هستند و از طریق این حاشیه‌سازی‌ها به‌زعم خود تلاش می‌کنند به محبوبیت آنها خدشه وارد سازند. 
  • پدرم از نظر روحی و روانی و فکری، مشکل خاصی ندارند و کاملا سالم هستند. تنها مشکل ایشان اعمال یک حصر غیرقانونی، غیرشرعی و غیراخلاقی است.
  • تا 4-3سال قبل، شرایط حصر بسیار سخت بود.  به گونه‌ای که حتی خانواده تنها هفته‌ای یک‌بار فرصت ملاقات با آقای کروبی را داشتند.3 - 2سالی است که شرایط کمی بهتر شده است. ماهواره نصب شده و خانواده هر زمان که بخواهند، می‌توانند ملاقات داشته باشند.
  • برخی دوستان‌شان هم با موافقت نهادهای امنیتی می‌توانستند دیدار داشته باشند. البته برخی از این افراد به دلیل فعالیت‌های سیاسی که داشتند از ملاقات آقای کروبی محروم شدند. نمونه بارزش آقای الیاس حضرتی است که به خاطر مطالبی که روزنامه اعتماد درباره رخدادهای اعتراضی اخیر منتشر می‌کرد و قرارگاه ثارالله از ایشان ناراضی بود، امکان ملاقات پیدا نکردند. حدود 7ماه است که آقای حضرتی ممنوع‌الملاقات شده است. 
  • ایشان معتقدند که زندانی حکومت هستند و می‌گویند: «اگر حکومت بخواهد گشایشی در حصر داشته باشد من از آن استقبال می‌کنم. اگر اجازه داشتن تلفن، ماهواره و... را به من بدهند از آن استفاده می‌کنم. خودم نباید خودم را زندانی کنم و محدودیت‌های بیشتری برای خودم اعمال کنم.» 
  • گفت‌وگوها (درباره حصر) در سطح سران سه قوه و اعضای شورای امنیت ملی بوده است. زمانی که با این مسوولان صحبت می‌کنیم، می‌گویند، حصر دست آنها نیست و اختیاری ندارند. همگی موافق برداشته شدن حصر هستند؛ هم روسای قوای قبلی کشور و هم روسای قوای فعلی کشور صراحتا خود را طرفدار رفع حصر معرفی کرده‌اند. در عین حال اما می‌گویند که شرایط به گونه‌ای است که امکان رفع حصر وجود ندارد. در کل کسی مسوولیت رفع حصر را گردن نمی‌گیرد.
  •  آقای روحانی اشاره کردند، هیچ مصوبه‌ای در شورای عالی امنیت ملی وجود نداشته است، فقط یک کاغذی در حد یک کف دست، توسط جلیلی درباره آغاز حصر خوانده شد و پس از آن آقایان کروبی و موسوی وارد حصری شدند که تا به امروز ادامه داشته است. آقای روحانی در ادامه درباره نشستی که پس از آن حصر آغاز شده، می‌گوید من چشم انداختم ببینم، چه کسی این نامه را نوشته، دیدم حتی نامه تایپ‌شده نیست و دست‌نویس است. سعید جلیلی نامه را خوانده و پس از آن روند حصر آغاز می‌شود.
  • آقای کروبی از طریق ماهواره و سایت‌ها و کانال‌ها در جریان ریز اخبار و رخدادهای کشور هستند. هم کیهان و «اعتماد» را مطالعه می‌کند و هم هرروز برنامه‌های ماهواره‌ای و دیدگاه‌های دیگر را مرور می‌کنند. ایشان حتی در جریان ریز قیمت اقلام مصرفی و کالاهای مصرفی مردم هستند. آقای کروبی زمانی که مصایب مردم را می‌بینند بسیار متاسف و ناراحت می‌شوند. بارها گفته‌اند که «متوجه نمی‌شود مسوولان چه می‌کنند.» 
  • بارها از دهان ایشان شنیده‌ام: «1200سال روحانیت آبرو جمع کرد باید مراقب بود در عرض چند سال این آبرو بر باد نرود. از زمان شیخ مفید و صدوق بیش از هزار سال روحانیت آبرو جمع کرد، نباید با شیوه حکمرانی این آبرو به زمین ریخته شود.»

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها