کد خبر: 608368
|
۱۴۰۲/۰۱/۳۱ ۱۷:۴۰:۰۳
| |

روزنامه تعادل:

تصویب لایحه واردات خودروی کارکرده در دولت برای فرار وزیر صمت از استیضاح است

روزنامه تعادل نوشت: به نظر می‌رسد پشت‌پرده ایده واردان خودروی کارکرده اهداف سیاسی پنهان باشد؛ وزیر صمت چند روز دیگر باید در دومین جلسه استیضاح خود شرکت کند. بنابراین به نظر می‌رسد، تلاش می‌کند با پیش کشیدن بحث واردات خودروهای کارکرده به نوعی نمایندگان را با خود همراه کند.

تصویب لایحه واردات خودروی کارکرده در دولت برای فرار وزیر صمت از استیضاح است
کد خبر: 608368
|
۱۴۰۲/۰۱/۳۱ ۱۷:۴۰:۰۳

روزنامه اقتصادی تعادل در گزارشی نوشته اهداف سیاسی پشت‌پرده تصویب لایحه دوفوریتی واردات خودروی کارکرده در دولت وجود دارد و این کار برای فرار وزیر صمت از اسیتضاح است.

به گزارش روزنامه تعادل، لایحه دو فوریتی واردات خودروی کارکرده در دولت تصویب شد. براساس این لایحه پیشنهادی وزارت صمت قصد دارد امکان واردات خودرو‌های سواری دست دوم را برای هر فرد حقیقی که فاقد کارت بازرگانی است فراهم کند. اما به نظر می‌رسد پشت این ایده اهداف سیاسی پنهان باشد؛ وزیر صمت چند روز دیگر باید در دومین جلسه استیضاح خود شرکت کند. بنابراین به نظر می‌رسد، تلاش می‌کند با پیش کشیدن بحث واردات خودروهای کارکرده به نوعی نمایندگان را با خود همراه کند.

این روزنامه در ادامه نوشته است: اما این پرسش مطرح می‌شود که آیا وعده واردات خودروهای دست‌دوم می‌تواند منجی فاطمی‌امین در روز استیضاح شود؟ واردات خودروهای دست دوم یکی از برنامه‌های نمایندگان مجلس برای اصلاح وضعیت حاکم بر بازار خودرو بود. نمایندگان در بودجه ۱۴۰۲ اجازه واردات خودروهای کارکرده سواری را به دولت دادند اما این مساله با مخالفت هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام روبرو شد. حال باید دید آیا نمایندگان زیر بار وعده جدید فاطمی امین می‌روند و به او رای اعتماد می‌دهند یا اینکه حکم خروج او از ساختمان خیابان را امضا می‌کنند؟ 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها