کد خبر: 607590
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۷ ۲۰:۰۰:۰۰
| |

محمود احمدی نماینده شازند در مجلس:

توافق ایران و عربستان کلیدی‌ترین اتفاق پارسال بود/ دولتمردان مراقب سخنرانی‌هایشان باشند

به عقیده نماینده شازند در مجلس شورای اسلامی، توافق ایران و عربستان کلیدی‌ترین اتفاق سیاست خارجی 1401 بود.

توافق ایران و عربستان کلیدی‌ترین اتفاق پارسال بود/ دولتمردان مراقب سخنرانی‌هایشان باشند
کد خبر: 607590
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۷ ۲۰:۰۰:۰۰

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی کلیدی ترین اتفاق در سیاست خارجی کشور در سال ۱۴۰۱ را عادی سازی روابط با عربستان سعودی دانست.

به گزارش ایسنا، محمود احمدی گفت: کشورهای مسلمان منطقه با توجه به ظرفیت های بی نظیرشان باید وارد مرحله ای از تحول خواهی شوند که دیگر قدرت های نظام سلطه تصور رعیت گونه به این کشورها نداشته باشند.

احمدی گفت: کلیدی ترین اتفاقات در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران که در سال ۱۴۰۱ رقم خورد عادی سازی روابط ایران با کشورهای اسلامی حوزه خلیج فارس از جمله عربستان سعودی است. 

احمدی بیغش در بیان پیشنهادی عنوان کرد: کشورهای منطقه با عبور از ائتلاف های ضد هم به سمت تأسیس ائتلاف با هم حرکت کنند، چراکه در صورت تحقق این رخداد مهم یک دهه ارزشمند پیش روی کشورهای حوزه خلیج فارس گشوده خواهد شد و سرنوشت این منطقه را به نفع مسلمانان حوزه تمدن اسلامی دگرگون خواهد کرد. منطقه ای که بیش از ۶۰ درصد از ذخایر نفت و ۴۵ درصد ذخایر گاز دنیا را در اختیار دارد.

احمدی مطرح کرد: دولتمردان در مقابل منتقدِ منصف صبور باشند و مراقب سخنرانی ها و موضع گیری هایشان باشند و تمام توان خویش را در حوزه های مختلف بسیج کنند و از هر گونه چندصدایی و مواضع متناقض در این رابطه جلوگیری کنند.  

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها