کد خبر: 607328
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۶ ۲۰:۴۰:۰۰
| |

اذعان روزنامه جوان به ناکارآمدی سازوکار کابینه‌سازی در کشور:

چه بسیار وزیرانی که حتی یک شب زیر سقف وزارتخانه نفس نکشیدند و یکباره وزیر شدند

روزنامه جوان نوشت: در ایران بسا وزیران که از وزارت صنعت به اقتصاد، از اقتصاد به سازمان جنگل‌ها و از آنجا به یکی از معاونت‌های ریاست‌جمهوری در گردش بوده‌اند! بسا وزیرانی که حتی یک‌شب زیر سقف ساختمان وزارتخانه نفس نکشیده بودند و وزیر شدند و سپس ناکارآمدی‌شان معلوم شد.

چه بسیار وزیرانی که حتی یک شب زیر سقف وزارتخانه نفس نکشیدند و یکباره وزیر شدند
کد خبر: 607328
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۶ ۲۰:۴۰:۰۰

روزنامه نزدیک به سپاه در سرمقاله امروز خود از روند انتخاب و تغییر وزیران در کشور انتقاد کرده و نوشته بسیار وزیرانی که حتی یک شب زیر سقف وزارتخانه نفس نکشیدند و یکباره وزیر شدند.

به گزارش جوان، تغییر وزیران به قصد تقویت کارآمدی البته که کار درستی است، اما همیشه این پرسش مهم را به‌میان می‌آورد که سازوکار انتخاب آن دولتمردان برکنار‌شده چه بود که ناکارآمدی‌شان قبل از انتخاب فهمیده نشد و سازوکار انتخاب دولتمردان جدید چه تفاوتی با قبل کرده که اطمینان هست یا دست‌کم امید هست که بهتر از قبلی‌ها باشند؟! 

این روزنامه سپس یادآور شده است: در ایران بسا وزیران که از وزارت صنعت به اقتصاد، از اقتصاد به سازمان جنگل‌ها و از آنجا به یکی از معاونت‌های ریاست‌جمهوری در گردش بوده‌اند! بسا وزیرانی که حتی یک‌شب زیر سقف ساختمان وزارتخانه نفس نکشیده بودند و وزیر شدند و سپس ناکارآمدی‌شان معلوم شد.

روزنامه جوان تاکید کرده است: مهم‌ترین کار برای آینده این است که بتوانیم شفاف بگوییم چرا یک وزیر را انتخاب و چرا او را معزول کردیم. در این‌صورت ما با یک دولت ساختارمند و دارای سازوکار واقعی کابینه‌سازی روبه‌رو خواهیم بود که بیشترین نفع را به کشورداری و مردم‌داری می‌رساند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها