کد خبر: 607202
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۵ ۱۹:۰۰:۴۹
| |

روایت افشاگر سیسمونی گیت از عماد افروغ؛ کتابش را نمی‌خواندیم، می‌خوردیم!

وحید اشتری در رشته توئیتی در مورد عماد افروغ نوشت: برای ما کتاب نوشته بود. برای جنبش دانشجویی! به قول خودش برای دولتی نشدن و مبدل شدن به ابژه یا موضوع شناسایی نقد، ما اینها را نمی‌خواندیم. می‌خوردیم!

روایت افشاگر سیسمونی گیت از عماد افروغ؛ کتابش را نمی‌خواندیم، می‌خوردیم!
کد خبر: 607202
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۵ ۱۹:۰۰:۴۹

وحید اشتری در رشته توئیتی در مورد عماد افروغ نوشت:

سالهای اول دانشجویی عمرمان به مطالعه آثار و مصاحبه‌ها و شنیدن سخنرانی‌هایش گذشت. شاید یکی از تاثیرگذارترین‌ها روی فکر بچه‌های عدالتخواه بود. اینکه بعدها چه شد بماند! ولی صبح که بیدار شدم پیامک آمد به رحمت خدا رفت. همه آن‌ سالها جلوی چشمم رژه رفت. می‌بینی چه دنیایی است اسماعیل!

«مناقشه حق و مصلحت و بن بست جنبش دانشجویی» را چنان دست به دست می‌کردیم که گویی «انسان تک ساحتی» است و ما جنبش دانشجویان چپ آلمانی، هربرت مارکوزه‌ای پیدا کرده‌ایم که خلاء های نظری‌مان را پر کند و جنبش دانشجویی در ایران را زنده کند. چه روزگاری که با تو نگذراندیم مرد! یادش بخیر…

ایندفعه رسما برای ما کتاب نوشته بود. برای جنبش دانشجویی! به قول خودش برای دولتی نشدن و مبدل شدن به ابژه یا موضوع شناسایی نقد، برای پرهیز از قدرت زدگی و توجیه ابزار به واسطه هدف، پرهیز از اعتماد مطلق به اصحاب قدرت و قداست بخشیدن به آنها و … و ما اینها را نمی‌خواندیم. می‌خوردیم!

کتاب افروغ

انگار برای ما هابرماس بود و داشت پا به پای مان می‌آمد. اصلا فصل ششم همین کتاب متن سخنرانی‌اش در نشست سالیانه جنبش عدالتخواه دانشجویی در سال ۸۵ در کرمان بود. در همین کتاب موج جدید عدالتخواهی در دانشگاه ها را جنبش سوم دانشجویی (پس از موج ۱۶ آذر ۳۲ و ۱۳ آبان ۵۸) معرفی کرده بود!

ادامه رشتو را هی دارم می‌نویسم و هی پاک می‌کنم. ما کماکان گرفتار مناقشه حق و مصلحتیم. الغرض خدا دکتر عماد افروغ را بیامرزد. به گردن ما و همه بچه‌های عدالتخواه حق استادی داشت و دارد. برای شادی روح‌اش فاتحه‌ای قرائت بفرمایید!

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها