کد خبر: 606781
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۳ ۱۰:۰۲:۱۹
| |

سیدابراهیم رییسی، رییس دولت:

نهی‌ازمنکر فقط شامل مسئله کشف حجاب نمی‌شود

سیدابراهیم رییسی گفت: برخی تصور می‌کنند که تنها جلوه نهی از منکر مسئله کشف حجاب است؛ در حالی‌که باید در جامعه نسبت به همه منکراتی که وجود دارد از جمله رشوه، دزدی، روابط ناسالم اداری و فساد اقتصادی نیز حساس بود.

نهی‌ازمنکر فقط شامل مسئله کشف حجاب نمی‌شود
کد خبر: 606781
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۳ ۱۰:۰۲:۱۹

سیدابراهیم رییسی، رییس دولت در سخنرانی شب قدر گفت: آدم های شایعه پراکن همیشه بوده اند که خداوند نام آنها را در کنار مشرکین و منافقین می‌برد. آنها می خواهند دل مردم را خالی کنند. الان هم شایعه پراکن هستند که می‌خواهند ناامیدی ایجاد کنند. آنچه برای کشور ما بیش از همه اهمیت دارد، امیدآفرینی است و هرکس با کارش، قلمش و اقدامش مردم را امیدوار کند در جهت راهبرد رهبری حرکت کرده و هرکس مردم را با کار نکردن یا کار بد کردن  ناامید کند، چه بداند چه نداند در جهت راهبرد دشمن حرکت کرده است. مشکلات هست ولی امید به عنایت خدا، دستان توانای مردم و ظرفیت های کشور وجود دارد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: امام علی (ع) به ما آموخت با ظالم دشمن باش و ما تا آزادی قدس پای اهداف بزرگ عالم اسلام خواهیم بود. به تعبیر رهبری انقلاب اسلامی، رژیم صهیونیستی به جان هم افتاده و قبل از ۲۵ سال که ایشان فرمودند، نابود می شود.

رییسی تصریح کرد: رهبری فرمودند وظیفه ما جهاد تبیین است و ما باید روشنگری کنیم. در دنیا اسلام هراسی، شیعه هراسی و ایران هراسی گسترش یافته است. همه در داخل موظفیم با جوانان حرف بزنیم و گره های ذهنی جوانان را باز کنیم.  شایعات، فضای مجازی و افراد حتی سخنان برخی مسئولین برای جوانان گره ذهنی ایجاد کرده اند و همه ما موظفیم با جوانان صحبت کنیم. با سخن گفتن و او را حساب کردن، گره های ذهنی را باز می کند. جوانان ما سرمایه بزرگ کشور هستند و دشمنان می خواهند ذهن آنها را مشوش کنند.

وی همچنین به سفارش امیرالمومنین (ع) به امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و اظهار داشت: امروز وظیفه همه ما تبلیغ و گسترش معروفات و تذکر و نهی همه منکرات در جامعه است.

رئیسی افزود: برخی تصور می‌کنند که تنها جلوه نهی از منکر مسئله کشف حجاب است؛ در حالی‌که باید در جامعه نسبت به همه منکراتی که وجود دارد از جمله رشوه، دزدی، روابط ناسالم اداری و فساد اقتصادی نیز حساس بود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها