برشی از خاظرات هاشمی رفسنجانی

روایت بازجویی علایی از متهمان ترور حجاریان ؛ متمایل به جریان چپ بودند!

آقای حسین علایی، رئیس ستاد مشترک سپاه گفت، با فرد فرد متهمان ترور آقای سعید حجاریان، زمانی که در اختیار سپاه بودند، شخصاً مصاحبه کرده است؛ همگی به نقش خود اعتراف دارند و از عمل خود دفاع میکنند و سه نفر آنها از لحاظ سیاسی، متمایل به جریان چپ هستند و در انتخابات های اخیر برای آنها تبلیغ کرده اند

روایت بازجویی علایی از متهمان ترور حجاریان ؛ متمایل به جریان چپ بودند!
کد خبر: 604514
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۰ ۱۵:۰۰:۵۲

در بخشی از خاطرات هاشمی رفسنجانی درنهم فروردین ۱۳۷۹ آمده است :

آقای حسین علایی، رئیس ستاد مشترک سپاه گفت، با فرد فرد متهمان ترور آقای سعید حجاریان، زمانی که در اختیار سپاه بودند، شخصاً مصاحبه کرده است؛ همگی به نقش خود اعتراف دارند و از عمل خود دفاع میکنند و سه نفر آنها از لحاظ سیاسی، متمایل به جریان چپ هستند و در انتخابات های اخیر برای آنها تبلیغ کرده اند و با توجه به نقشی که یکی از آنها محمد علی مقدمی در کمک به رساندن آقای حجاریان به بیمارستان داشته، تردید جدی در هدف اصلی آنها پیش آمده، ولی آقای علی یونسی وزیر اطلاعات، موافق با این نتیجه گیری نیست و این احتمال را مطرح میکند که ضارب فرد دیگری هم باشد و می گوید، بررسی های مقدماتی وزارت، فرد دیگری را مورد توجه قرار داده بود که فعلاً هم بازداشت است و می گوید، سپاه اینها را کشف نکرده، بلکه دو نفر از اینها، خودشان را معرفی کرده اند.

آقای علی آقامحمدی معاون سیاسی سازمان صداوسیما، نیز پیشنهاد تشکیل ستادی برای هماهنگ کردن تبلیغات در مقابل سمپاشی های چپ ها و لیبرال ها داشت؛ با حالت تهاجمی، همان گونه که آنها هماهنگ عمل می کنند.

شب میهمان آیت الله خامنه ای بودم. هنگامی که وارد شدند، قدری برآشفته بودند و گفتند، بعد از نماز با آقای علی یونسی، وزیر اطلاعات، اوقات تلخی کرده اند که چرا وزارت با افراد شرور مطبوعاتی، مثل اکبر گنجی، برخورد نمیکند و عذر او را که گفته قوه قضائیه همکاری نمیکند، نپذیرفته اند. ایشان از آقای غلامحسین کرباسچی هم به خاطر مطالبی که در روزنامه هم میهن می نویسند، ناراضی است. در مورد وضع مطبوعات و راهکار اصلاح هم مذاکره شد. در مورد دادگاه ضاربان آقای سعید حجاریان صحبت شد. چپ ها، خواستار تأخیر زمان دادگاه اند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها