کد خبر: 603229
|
۱۴۰۱/۱۲/۲۹ ۱۸:۰۰:۲۰
| |

احمد مرادی، نماینده مردم بندرعباس در مجلس:

اولویت اقتصادی دولت رئیسی در سال 1402 چیست

نماینده مردم بندرعباس در مجلس گفت: برای سال جدید از دولت می‌خواهیم که یک برنامه‌ریزی و چاره‌‌اندیشی مناسب برای مدیریت بازار ارز داشته باشد و در این راستا با در نظر گرفتن نظر کارشناسان و متخصصان با گرایش‌های فکری مختلف، اقدام به تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی کند.

اولویت اقتصادی دولت رئیسی در سال 1402 چیست
کد خبر: 603229
|
۱۴۰۱/۱۲/۲۹ ۱۸:۰۰:۲۰

احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس در مجلس در پاسخ به این سوال که «با توجه سختی‌ها و مشکلات اقتصادی رقم خورده در سال ۱۴۰۱ و تنگناهایی که برای معیشت و زندگی مردم به وجود آمده، چه مساله یا موضوعی را مهم‌ترین اولویت عملکردی دولت برای سال آینده می‌دانید؟»، گفت: یکی از مهم‌ترین نگرانی‌هایی که برای مردم در زندگی روزمره وجود دارد، نوسانات و افزایش قیمت ارز و در نتیجه آن کاهش ارزش پول ملی است، نگرانی در این رابطه در جامعه محسوس است و متاسفانه به نظر می‌رسد که کنترل موثری در این رابطه وجود ندارد یا احساس نمی‌شود.

به گزارش ایلنا، مهمترین بخش های این گفت و گو را در ادامه می خوانید:

  • گاهی شاهد هستیم که نرخ ارز روزانه دچار تغییر می‌شود و حتی در مواقعی دچار تغییرات ساعتی هم می‌شود؛ خب مشخص است که چنین تغییراتی در نرخ ارز یک سری مسائل و مشکلات را در حوزه اقتصادی به دنبال خود دارد. به نظر می‌توان کار را بهتر از این مدیریت کرد و اگرچه که دشمن نیز کارشکنی و سنگ‌اندازی می‌کند اما نباید هر موضوعی را به نقشه دشمن نسبت دهیم.
  • دشمن از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به دشمنی خود پرداخته و مشکلاتی را برای ما ایجاد کرده است، از این رو دولت باید در زمینه ثبات نرخ ارز برنامه‌ریزی صحیحی داشته باشد. از سوی دیگر دولت نیرو، امکانات و تجهیزات زیادی برای مدیریت بازار ارز دارد لذا دولت هرجا که لازم است باید نظارت خود را در این بخش تقویت کند تا شاهد جلوگیری از نوسانات هیجانی در بازار و در نتیجه آن حفظ ارزش پول ملی باشیم.
  • کاهش ارزش پول ملی پذیرفتنی نیست چراکه منجر به تضعیف قدرت خرید مردم و معیشت آن‌ها می‌شود، لذا برای سال جدید از دولت می‌خواهیم که یک برنامه‌ریزی و چاره‌‌اندیشی مناسب برای مدیریت بازار ارز داشته باشد و در این راستا با در نظر گرفتن نظر کارشناسان و متخصصان با گرایش‌های فکری مختلف، اقدام به تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی کند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها