کد خبر: 601950
|
۱۴۰۱/۱۲/۲۱ ۱۹:۳۷:۲۶
| |

برخی خبرها از احتمال ورود محموله درهم به بازار ارز کشور حکایت دارند

درهم ریاض در راه تهران؟

خبرها حاکی از احتمال تزریق محموله درهم از طریق عربستان به بازار ارز کشور است. این در حالی است که کارشناسان معتقدند برای پیش‌بینی روند دلار باید رفتار درهم را دنبال کرد.

درهم ریاض در راه تهران؟
کد خبر: 601950
|
۱۴۰۱/۱۲/۲۱ ۱۹:۳۷:۲۶

توافق ایران و عربستان اوضاع را برای بازار ارز مهیا کرده تا روند کاهشی به خود گیرد و از تنش هایی که ظرف هفته های گذشته در افزایش بی سابقه نرخ تجربه کرده است، رهایی یابد.

به گزارش اقتصادآنلاین، برخی خبرها حکایت از عرضه یک محموله بزرگ درهم در بازار دارد که به زودی اتفاق خواهد افتاد. آن هم درست بعد از روند کاهشی که قیمت دلار ظرف روزهای گذشته به دلیل توافق عصر جمعه ایران با عربستان و استقبال بسیاری از کشورهای دنیا از این توافق، تجربه کرده است.

اما اثرگذاری خبر ورود یک محموله قابل ملاحظه از درهم و توزیع میان صرافی ها هم توانسته بخشی از جو بازار و توجه ها را به خود جلب کند؛ اما اینکه چرا درهم تا این اندازه بر روی بازار ارز ایران اثرگذار شده است هم در جای خود قابل بحث است.

یکی از فعالان بازار ارز می گوید: صحبت از عرضه عمده درهم به میان آمده است و صرافی ها منتظر هستند که این عرضه صورت گیرد تا اثر خود را در بازار به جای گذارد.

وی می افزاید: البته هنوز عرضه کننده های عمده طبق ابلاغ بانک مرکزی، فروش به صرافی ها را عملیاتی نکرده اند، اما آنچه که مسلم است، این عرضه تاثیر خوبی بر بازار دلار و روند کاهشی آن خواهد داشت.

یکی دیگر از فعالان بازار ارز در گفتگو با می گوید: دینار عراق هم به جهت حجم بالای صادرات ایران به این کشور و طلب ایران در ارقام میلیارد دلاری، اهمیت بالایی در نوسانات ارزی دارد.

وی می افزاید: اگر دولت در روند کاهشی بازار را به مکانیزم عرضه و تقاضا واگذار کند و بدون دخالت، اجازه دهد که روند طبیعی بازار طی شود، مطمئنا پایداری نرخ ها بهتر خواهند شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها