شهریار حیدری، عضو کمیسیون امنیت ملی:

مسمومیت دانش‌آموزان یک حرکت کاملا سازمان یافته است/ وزارت اطلاعات اقدامات خوبی انجام داده

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: مسمومیت دانش آموزان کاملاً یک حرکت سازمان‌یافته است و باید وزارتخانه‌های مختلف با توجه به شرح وظایف‌شان در شورای امنیت کشور که قابل تفکیک است، سریعا موضوع را بررسی کنند.

مسمومیت دانش‌آموزان یک حرکت کاملا سازمان یافته است/ وزارت اطلاعات اقدامات خوبی انجام داده
کد خبر: 600809
|
۱۴۰۱/۱۲/۱۵ ۰۸:۳۰:۰۰

شهریار حیدری، عضو کمیسیون امنیت ملی درباره مسمومیت سریالی دانش‌آموزان در مدارس و این پرسش افکار عمومی که چرا با گذشت این مدت طولانی عوامل این ماجرا شناسایی نشدند اما در موارد دیگر ظرف چند روز عوامل وقایع پیش آمده شناسایی می‌شوند، گفت: واقعیت این است که نوع و شکل این‌کار؛ کاملا یک کار سازمان یافته است. سال‌ها در حوزه وزارت کشور و امنیت کار کرده‌ام نوع رفتارها حکایت از یک کار سازمان یافته دارد که قاعدتاً از پیچیدگی خاص خودش برخودار است. 

به گزارش ایلنا، بخش هایی از گفت و گوی حیدری را در ادامه می خوانید:

  • این رفتار، رفتاری پیچیده است؛ اما عوامل و عناصرش داخلی است. اگر منشاء آن بیرون از مرز باشد که هنوز اثبات نشده است اما ظرفیت اجرایی آن داخلی است. در استان‌ها و شهرستان‌های مختلف این کار را انجام دادند و متاسفانه ادامه دارد. 
  • برای پیگیری موضوع نیازمند جلسات مکرر و مستمر شورای امنیت کشور هستیم، شرح وظایف دستگاه‌ها باید در این شوراها مشخص شود. همه عوامل، عناصر و ظرفیت‌های فنی و ابزار و امکاناتی که نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه دارند باید با همکاری وزارت آموزش و پرورش سریعاً موضع را رصد کنند که قابل شناسایی هم هستند.
  • طبیعتا روزهای اول تصور شد این گاز ناشی از آب و فاضلاب یا فاضلاب قم باشد، بعد بررسی کردند و متوجه شدند منشاء چیز دیگری است و مسائل دیگری دارد که بعد از آن به تهران، اردبیل و کرمانشاه و چند استان دیگر رسید و چون استمرار داشت، مشخص شد کاملاً یک حرکت سازمان‌یافته است و باید وزارتخانه‌های مختلف با توجه به شرح وظایف‌شان در شورای امنیت کشور که قابل تفکیک است، سریعا موضوع را بررسی کنند 
  • این موضوع بار روانی بر جامعه و مدارس دارد. بسیاری از دانش آموزان گرفتار مسمومیت شدند و بسیاری از ترس، نگران هستند که اگر به مدرسه بروند، مشکلی پیدا کنند.
  • رسانه‌های فارسی زبان بیگانه هم مرتب به ابعاد این مسائل دامن می‌زنند، هنگامی که این اتفاق رخ می‌دهد مشخص است که شکل کار سازمان‌یافته است و استفاده از ظرفیت رسانه‌های فارسی زبان خودش حکایت از پیچیده بودن این کار دارد.
  • آنچه در ظرفیت ما و شورای امنیت کشور است، باید انجام شود. اعضای کمیسیون امنیت ملی موضوع را مرتب رصد می‌کنند و تاکید بر کشف فوری ماجرا و برخورد با عوامل این ماجرا دارند.
  • وزرات اطلاعات موضوع را پیگیری کرده است، کارهای خوبی هم انجام داده و امیدواریم با همکاری دستگاه‌ها ابزار و امکانات فنی که در اختیار دارند بتوانند با این پدیده زشت و غیرانسانی برخورد هرچه زودتر کنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • ناشناس ارسالی در
    دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۱

    هنوز کار ارزشمندی انجام نداده وگرنه پایان این ماجرا بود

  • ناشناس ارسالی در
    دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۱

    هنوز هیچ اقدامی مشاهده نشده معلوم نیست کار چه کسی است هر کس و در هر موقعیتی باشد باید تاوان بپردازد

  • Hope ارسالی در
    دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۱

    خیلی ضعیف یابهتره بگیم عملی انجام شده ازدیروز مدارس عملا تعطیل شده درهرکلاس ۱۰نفرشاگرد از۴۰ هم نمیان من که اصلا نمی فرستم جان بچم برام عزیزترازسوادشه

  • حسن ارسالی در
    سه‌شنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۱

    چقدر شماها زیاد می فهمید
    دلقکها

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها