کد خبر: 600021
|
۱۴۰۱/۱۲/۱۰ ۱۴:۴۰:۱۳
| |

محمد اسلامی، رییس سازمان انرژی اتمی پاسخ داد:

آیا سفر گروسی می تواند گره گشای مذاکرات برجامی باشد؟

احتمال سفر گروسی به تهران تقویت شد

به گفته رییس سازمان انرژی اتمی مواردی از جمله عدم انطباق بیانیه طراحی چیدمان سانتریفیوژها در سطح کارشناسی میان ایران و آژانس بحث و نهایی شد و مشخص شد که انحراف خاصی انجام نگرفته است.

آیا سفر گروسی می تواند گره گشای مذاکرات برجامی باشد؟
کد خبر: 600021
|
۱۴۰۱/۱۲/۱۰ ۱۴:۴۰:۱۳

 محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی در حاشیه نشست هیات دولت گفت: تبادل نظرها و رایزنی‌ها مواردی از جمله "عدم انطباق بیانیه طراحی چیدمان سانتریفیوژها" یا یک ذره ، خوب مرور شد. مشخص شده که انحراف خاصی وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، اسلامی گفت: درباره موارد پادمانی باید برای روشنگری پاسخ‌هایی که دادیم مذاکره انجام می‌شد. برخی القا می کنند که پاسخ داده نشده است این درست نیست. در همین راستا در سفر آقای آپارو معاون پادمانی مدیرکل آژانس و مذاکراتی که انجام شد دعوت رسمی از آقای گروسی کردیم و ان‌شاءالله در یکی دو روز آینده به تهران می‌آیند.

رییس سازمان انرژی اتمی درباره بخشی از گزارش برجامی آژانس که در آن به موضوع غنی‌سازی بالای ۸۳ درصدی در ایران اشاره کرده است گفت: در نمونه برداری از یک شیر در روند غنی سازی یک ذره ای(particle) که با میکروسکوپ هم دیده نمی شود مشاهده شد، اما مهم حجم و سطح غنای موادی است که در پایان روند غنی سازی به دست می‌آید که بازرسان مشاهده کردند از ۶۰ درصد این مواد تجاوز نکرده است.

وی در رابطه با اینکه آیا سفر گروسی می تواند گره گشای مذاکرات برجامی باشد؟ گفت: ما هیچ چیز غیر عادی‌ای که تحت فشار و سیاسی باشد را نمی‌پذیریم. 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها