کد خبر: 575493
|
۱۴۰۱/۰۷/۰۴ ۰۷:۵۹:۰۰
| |

دیدار اسلامی و گروسی برجام را نجات می‌دهد؟

دیدار رئیس سازمان انرژی اتمی ایران به زودی در وین با رافائل گروسی رئیس سازمان انرژی اتمی دیدار می‌کند، دیداری که می‌تواند ورق مذاکرات وین را برگرداند.

دیدار اسلامی و گروسی برجام را نجات می‌دهد؟
کد خبر: 575493
|
۱۴۰۱/۰۷/۰۴ ۰۷:۵۹:۰۰

دیدار رییس سازمان انرژی اتمی در وین با مدیرکل آژانس در حالی انجام می‌شود که مدتی است مذاکرات وین از سوی آمریکایی‌ها به خاطر انتخابات کنگره و نیز انتخابات پارلمانی رژیم اسراییل تعلیق شده است. علاوه بر این تنش میان ایران و آژانس و ایران با آمریکا بر سر چگونگی حل و فصل سوالات آژانس از ایران بالا گرفته است.

به گزارش ایسنا، حالا اما محمد اسلامی قرار است در سفر هفته جاری خود به وین با رافائل گروسی مدیرکل آژانس نیز دیدار کند و به طور طبیعی یکی از مهم‌ترین موضوعات در دستور کار وی، بحث درباره چگونگی حل و فصل سوالات آژانس است که می‌تواند به گره‌گشایی از مذاکرات وین و توافق هسته‌ای در آینده نزدیک بسیار کمک کند.

معاون رییس جمهور درباره دیدارش با گروسی در وین ابراز امیدواری کرده است که این گفت‌وگو تسهیل‌گر باشد تا برداشت‌های آژانس از مساله که ناشی از فشار سیاسی و عملیات روانی علیه ایران است، هر چه زودتر پایان یابند و بر اساس روابط و مقررات روند امور تنظیم شود و از این مرحله به امید خدا عبور کنیم.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در جریان گفت‌وگو با ایران بر سر چهار مکان مورد ادعایش چندی پیش اعلام کرد که یک موضوع از چهار موضوع حل شده است اما مدیرکل آژانس بعدا از حرف و قول خود عقب‌نشینی کرد و آن موضوع را نیز مجدد در لیست سوالات آژانس قرار داد. از این رو اکنون مشخص نیست که هم‌چنان چهار مکان مورد بحث است یا سه مکان. در عین حال رویکرد و رفتار جانبدارانه مدیرکل آژانس در این روند بر بی‌اعتمادی بیش از دو دهه‌ای ایران نسبت به آژانس و رویه‌های سیاسی که در پیش می‌گیرد، افزوده است. ایران علاوه بر اینکه ادعاهای مطرح شده درباره مکان‌های مورد ادعا توسط رژیم صهیونیستی را جعلی و ساختگی می‌داند، معتقد است شخص مدیرکل آژانس بر ادامه این روند بسیار موثر است و گروسی به مانند سلف خود مدیریت غیرجانبدارانه ندارد و تحت تاثیر فشارهای سیاسی کشورهای عضو و غیرعضو قرار دارد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها